شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اعدام ناعادلانه انقلابیون در بحرین

حوزه/ سازمان های حقوق بشر همچنین خواستار آزادی تمام محکومان به اعدام در بحرین و توقف شکنجه زندانیان انقلابی با هدف گرفتن اعتراف اجباری از آنها شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان های متعدد فعال در زمینه حقوق بشر از جمله سازمان برای دموکراسی و حقوق بش در بحرین، مرکز حقوق و دموکراسی بحرین، مرکز حقوق بشر بحرین و مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر با صدور بیانیه ای مشترک، احکام اعدام صادر شده برای سه متهم و صدور حکم حبس ابد برای 7 متهم دیگر و سلب تابعیت آنها را محکوم کردند و افزودند تمام اعتراف های این افراد به اجبار و تحت شکنجه گرفته شده و آنها در دادگاه عادلانه محاکمه نشده اند.

در این بیانیه آمده: عباس السمیع، علی السنکیس و سامی مشیمع که توسط آل خلیفه محکوم به اعدام شده اند، در دادگاه خود تصریح کرده اند که ماموران آل خلیفه برای گرفتن اعتراف های مورد نظر خود، آنها را شکنجه کرده اند.

از سوی دیگر حسین عبدالله مدیر یکی از سازمان های فعال در زمینه حقوق بشر بحرین گفت: حکم اعدام این افراد نشان دهنده نقض حقوق بشر و ناعادلانه بودن دستگاه قضایی بحرین است به ویژه اینکه این متهمان مورد شکنجه واقع شده اند و ما از سازمان ملل متحد می خواهیم بر دولت بحرین فشارو بیاورد تا به اصلاحات اساسی در زمینه حقوق بشر تن بدهد.

این سازمان های حقوق بشر همچنین خواستار آزادی تمام محکومان به اعدام در بحرین و توقف شکنجه زندانیان انقلابی با هدف گرفتن اعتراف اجباری از آنها شدند و تاکید کردند تابعیت این افراد باید به آنها بازگردانده شود و در مورد شکنجه گران زندان های آل خلیفه تحقیقات لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha