جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حاج علی اکبری

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: متاسفانه در پیچیده ترین تهاجمات فرهنگی از مساجد غافل شده ایم. این غفلت و فاصله گرفتن نابخشودنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، صبح امروز در نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش شهرستان های تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به جایگاه والای مسجد در اسلام، گفت: ظرفیت قدسی، ملکوتی و معنایی که خداوند متعال در مساجد قرار داده است، باید به کارکردها و ابتکارات مورد نظر اسلام ضممیه شود.

وی با بیان این که وقتی مساجد ظرفیت نظام سازی می یابند و هنرهای متعالی را از خود نشان می دهند نباید به آنها بی مهری شود، ابراز داشت: توانمندی مساجد حاصل تلاش های روحانیون متعهد و دلسوزی است که مردم را به سوی خدا، ایمان و اخلاص دعوت می کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساحد افزود: همین که 97 درصد شهدای کشور از بچه مسجدی ها هستند، خود گویای کارهای مسجد است، مومن و مجاهدی که جان خود را در راه اسلام و انقلاب نثار می کند، حاصل تربیت مسجدی و معارف عاشورایی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با انتقاد از عدم توجه کافی به مساجد، ابراز داشت: حال که شاهد معجزات بزرگی از مساجدمان هستیم، متاسفانه در پیچیده ترین تهاجمات فرهنگی از مساجد غافل شده ایم. این غفلت و فاصله گرفتن نابخشودنی است، چه غلفت برای اداره مسجد و حضور نسل جدید باشد و چه غفلت از سوی نهادهای متولی در توسعه، تجهیز و رفع مشکلات مساجد هیچ کدام توجیهی ندارد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: اگر قبول کنیم اصلی ترین لایه تهاجم فرهنگی همان تهاجم فکری و تربیتی است، آن وقت به دو مسئله مهم که یکی حضور نسل نو به عنوان مخاطب اصلی تهاجمات و دیگری سنگرهایی به نام مساجد متوجه خواهیم شد.

وی یادآور شد: ما همه چیزمان را از مسجد گرفته ایم، اما حق مساجد را ادا نکرده ایم. اگر امروز مشکلات فرهنگی، اخلاقی و تربیتی داریم و جامعه تهدید می شود به خاطر این است که مساجد ما آباد نیستند؛ آبادانی مساجد بخشی به تعمیرات و تجهزات باز می گردد، اما، بخش اصلی آن عمران معنوی، قداست ها و حیات داشتن مسجد است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: راه میانبر برای آبادانی مساجد حضور نسل نو است، چرا که مسجد با حضور آنان متحول شده و به اقتضائات روز مجهز خواهد شد.

وی با اشاره به روایاتی که در خصوص اهتمام جدی به امور مساجد از ائمه اطهار علیهم السلام نقل شده است، خاطرنشان کرد: در روایات آمده که اگر کسی می خواهد قبر او روشن باشد بایستی چراغ مساجد خدا را روشن و آباد نگاه دارد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان با اشاره به لزوم توجه جدی به تربیت دینی، معنوی و حضور دانش آموزان در مساجد شهرستان ها گفت: شهرستان های استان تهران مناطق حساس و پیچیده ای هستند و بحران هویت در بسیاری از شهرهای جدید استان مشهود است، لذا لازم است آموزش و پرورش در این راستا فعالیت های محوری بیشتری داشته باشد.

313/34

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha