سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله هاشمی رفسنجانی

حوزه/ استاد حوزه بیرجند با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی کم نظیر و اثرگذار برای انقلاب اسلامی بود، گفت: ملت ایران هرگزخدمات شایسته این بزرگمرد تاریخ را فراموش نمی کند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام حسین مختاری استاد حوزه و دانشگاه، در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مسجد امام حسین (ع) بیرجند از سوی دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد،  ضمن تسلیت ارتحال این بزرگمرد تاریخ، اظهار کرد: وی بالغ بر شش دهه از عمر خودش را در راه اسلام و انقلاب صرف نمود.

وی با بیان این که شخصیت هاشمی رفسنجانی جهانی و جهاندیده بود، تصریح کرد: بعد از مقام معظم رهبری، یکی از بیشترین کسانی که در راه تداوم انقلاب اسلامی کوشید، آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که زندگی این مرحوم، سرشار از ولایت پذیری و دفاع از اسلام و انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: مردم ایران هرگز خدمات این مرد بزرگ را فراموش نخواهند کرد.

حجت الاسلام مختاری به سابقه دیرین دوستی هاشمی رفسنجانی با امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در برهه ای از زمان دشمنان قصد جان هاشمی را کرده بودند که منجر به زخمی شدن وی شد.

وی ادامه داد: متعاقب آن امام راحل(ره) فرمودند که هاشمی زنده است چون نهضت زنده است؛ در حال حاضر هم باید بگوییم هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر این موضوع که ستون انقلاب اسلامی، با ولایتمداری زنده است، یادآور شد: کسانی که دم از عشق و محبت هاشمی رفسنجانی می زنند باید ولایتمدار بوده و دستورات مقام معظم رهبری را همواره آویزه گوش خویش قرار دهند.

وی با اشاره به نقش امام راحل (ره) در ادوار مختلف انقلاب، یادآور شد: ایشان پیامبر گونه سبب اعتلای اسلام و انقلاب شده و به غربت چندین ساله ائمه اطهار(ع) پایان دادند.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست که زندگی هاشمی سرشار از ولایت پذیری و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha