جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نمازي

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوي، حضور روحانیان در روستاها را بسیار تأثیر گذار عنوان و خاطر نشان كرد: امروز با درخواست های فراوان از سوی مردم و مسئولان به منظور استقرار روحانی در روستاها روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام حسین نمازی فرد، در دوره بدو تبلیغ روحانیون مستقر خراسان رضوی، ابراز کرد: حضور روحانیان در روستاها بسیار تأثیر گذار بوده و امروز با درخواست های فراوان از سوی مردم و مسئولان به منظور استقرار روحانی در روستاها روبه‌رو هستیم.

وي با اشاره به فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی و مجامع وابسته، مهم ترین هدف مدارس «صدرا» را کادر سازی نیروهای انقلاب دانست و افزود: باید با تشویق دانش آموزان به تحصیل در این مدارس و غنی سازی آموزشی و تربیتی مدارس، نیروهای انقلابی و متدین و باسواد پرورش یافته و در این صورت می توانیم به آینده نگاهی امیدوارانه داشته باشیم.
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی برخاسته از متن انقلاب اسلامی و با فرمان امام راحل در سال ۵۸ تأسیس شد و در چارچوب سیاست های مقام معظم رهبری اداره می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به معضلات و آسیب های اجتماعی که امروز گریبان گیر کشور است افزود: یکی از زمینه های ایجاد آسیب های اجتماعی، مهاجرت از روستا به شهر است و امروز معضل حاشیه نشینی نیز منشأ عمده اش این مهاجرت هاست.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم این مهاجرت ها معکوس شود باید فعالیت را  تعریف کنیم افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای این امر مهم فعالیت تعریف کرده است و آن فعالیت، طرح هسته های فرهنگی جوان روستایی است.

حجت‌الاسلام نمازی خاطر نشان کرد: هسته های فرهنگی، جمعی از جوانان روستا با موضوع روحانی مستقر هستند که سه مرحله را دنبال می‌کنند. در مرحله اول، شناسنامه فرهنگی روستا تهیه می‌شود که هدف از این مرحله آنست که جوانان وقتی محدودیت ها و مشکلات روستا را دیدند، دغدغه مند شوند.

شناسایی ظرفیت ها و افراد توانمند روستا هدف دیگر در این گام بود که حجت‌الاسلام نمازی به آن اشاره کرد و ادامه داد: این کار موجب توجه دادن جوانان به ظرفیت های داخلی روستا و دخیل کردن آنان در رفع مشکلات روستا می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در توضیح دومین و سومین قدم، ابراز كرد: در این مرحله است که جوانان طرح نامه را تنظیم و با پیگیری های لازم در گام سوم طرح خود را اجرا می‌نمایند و باید گفت هدف هسته های فرهنگی جوان، پرورش فعالان و نخبه های فرهنگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha