جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: در تاریخ معاصر ایران اسلامی نهضت‌ها و قیام‌ها و انقلاب‌های مختلفی رخ داده که در پیشاپیش همه این نهضت‌ها و قیام‌ها، روحانیت اصیل، مبارز و انقلابی به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در مسجد جامع ایلام‌ با بیان اینکه تجلیل از این مرد بزرگ، تجلیل از انقلاب، امام و پاسداری از آرمان‌های امام و شهیدان است، ‌اظهار کرد: در تاریخ معاصر ایران اسلامی نهضت‌ها و قیام‌ها و انقلاب‌های مختلفی رخ داده که در پیشاپیش همه این نهضت‌ها و قیام‌ها، روحانیت اصیل، مبارز و انقلابی به چشم می‌خورد.

وی با تاکید بر این که  روحانیت شیعه پرچم‌دار نهضت‌های آزادی‌بخش، استعمارستیز و استکبار ستیز است، ادامه داد: انقلاب‌هایی که ما در ایران اسلامی داشتیم از نهضت تنباکوکه در پیشاپیش آن مرجع عالی‌قدر آیت میرزا شیرازی، در نهضت مشروطه شهید شیخ فضل الله نوری، در نهضت نفت، آیت الله کاشانی و در انقلاب شکوهمند اسلامی نقش بی‌بدیل روحانیت و مرجعیت به‌ویژه امام راحل، روشن است .

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: در انقلاب اسلامی که به اذعان همه تحلیلگران و سیاستمداران جهان، معادلات منطقه‌ای و جهانی را به هم ‌ریخت و منافع آن‌ها را برای همیشه کوتاه و انقلابی‌ترین نظام‌ها و مستقل‌ترین حکومت را پدید آورد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی  ادامه داد: اگر روحانیت و مرجعیت در رأس این نهضت و این انقلاب بزرگ نبود، قطعاً سرنوشتی جز شکست یا انحراف از مسیر اسلام ناب نداشت؛ در دوران انقلاب اسلامی روحانیت شیعه در طول 15 سال تبعید امام(ره)، نگذاشت چراغ انقلاب خاموش شود و باتحمل زندان‌ها و شکنجه‌ها راه امام را ادامه دادند و نگذاشتند این پرچم به اهتزاز درآمده توسط امام راحل بر زمین بیفتد.

امام‌جمعه ایلام خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی که بارها در زندان‌های مخوف ستم‌شاهی زیر شکنجه‌های قرون‌وسطایی حاضر نبودند از مرام امام و خط و آرمان‌های ایشان جدا شوند و عقب‌نشینی کنند، توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند که ازجمله این شخصیت‌ها مرحوم مجاهد نستوه آیت‌الله هاشمی بود که  در کنار شهیدانی مانند مطهری و مفتح مردانه از انقلاب و آرمان‌هایش دفاع کردند.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی قبل از انقلاب با ادامه راه امام(ره) علی رغم تحمل زندان‌ و شکنجه ساواک کوچک‌ترین خللی در اراده پولادین او ایجاد نشد و راست‌قامت ایستاد و سختی ها را تحمل کرد تا انقلاب پیروز شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با تأکید بر اینکه نقش محوری ایشان در استحکام نظام، تصویب قانون اساسی و تشکیل نهادهای انقلابی برکس پوشیده نیست، تصریح کرد: درخشان‌ترین دوران خدمت این مردبزرگ 8 سال دفاع مقدس است. فرمانده هان ارشد نظامی اذعان دارند که ایشان یک فرمانده قوی و تصمیم‌گیرنده بود. تدبیر شجاعت و به‌موقع تصمیم گرفتن در میدان جنگ ، کار آسانی نیست اما این مرد بزرگ به عنوان جانشین فرمانده کل قوا پیروزی‌های بزرگ رقم خورد.

وی با بیان اینکه انقلاب بزرگ سازندگی در دوران ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رخ داد،‌ گفت: پیام مهم و دقیق رهبری به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شایسته این مرد بزرگ بود و مردم نیز تجلیل بسیار خوبی از او به عمل آوردند.

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه نظام اسلامی، مردمی‌ترین نظام در سطح جهان است، افزود: مردم در تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان دادند که پیوند عمیق میان ملت و روحانیت قابل انفکاک و جدایی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: هاشمی مولد انقلاب، فرزند امام و برادر مقام معظم رهبری بود و در همه تصمیم گیرهای بزرگ در کشور محور بوده است و مردم ایران اسلامی نشان دادند که به‌خوبی قدرشناس تلاش‌های مجاهدانه ایشان و یار دیرین و 59 ساله مقام معظم رهبری هستند.

وی با بیان اینکه مردم پیوند عمیق ولایی با روحانیت دارند، خاطرنشان کرد: تشییع پیکر مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی نمادی از وحدت و انسجام و همبستگی ملی بود که توطئه‌های دشمن را در ایجاد دودستگی در بین مردم را خنثی کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha