جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آموزش عربی

حوزه/ مدیر آموزش‌های کاربردی حوزه امام خمینی(ره) تهران با بیان این که کمبود استاد یکی از موانع برگزاری دوره‌های مکالمه عربی در مدارس علمیه است، گفت: برگزاری دوره تربیت استاد مکالمه عربی در راستای تامین استاد برای آموزش زبان عربی در مدارس می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله فیضی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، گفت: اولین دوره عمومی آموزش مکالمه زبان عربی ویژه طلاب استان تهران از سال 90 و با همکاری مرکز زبان حوزه علمیه قم در محل مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ازگل برگزار شد.

مدیر آموزش‌های کاربردی حوزه امام خمینی(ره) افزود: طلاب عزیز موظف بودند در مدت دو سال و همزمان با آغاز سال‌تحصیلی حوزه‌های علمیه، در کلاس‌های دوره مکالمه عربی حضور یابند و علاوه بر آن در دوره‌‌های فشرده ویژه تابستان نیز شرکت کنند.

وی افزود: همچنین یک دوره سی الی چهل روزه در نجف اشرف هم برای این دسته از طلاب در نظر گرفته شده است. و چنانچه طلبه‌ای به خوبی این دوره‌ها را بگذراند، مجوز ورود به دوره تربیت استاد مکالمه عربی را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام فیضی ادامه داد: طلاب بعد از گذراندن دوره عمومی باید به چهار مهارت خواندن، شنیدن، کتابت و صحبت کردن تسلط لازم و کافی را داشته باشند. و سپس در دوره استادی مراحل تکمیلی و پیشرفته را طی می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تاکنون دوره تربیت استاد مکالمه عربی در سطح استان تهران که ویژه طلاب باشد نداشته‌ایم، تصریح کرد: هم اکنون حدود 40 نفر از طلاب در این دوره حضور دارند. مدت این دوره دو هفته خواهد بود که از شنبه این هفته (18 دی‌ماه 95) شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه این دوره نیز با همکاری مرکز زبان حوزه علمیه قم برگزار می‌شود، افزود: کلاس‌های دوره تربیت استاد مکالمه عربی هر روز از ساعت 4 الی 8 بعد از ظهر بوده و روز‌های پنج شنبه به صورت تمام وقت و از صبح تا شب ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام فیضی در پایان با بیان اینکه آموزش مکالمه عربی یک از توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری به آیت‌الله اعرافی بود، اظهار داشت: کمبود استاد یکی از موانع برگزاری دوره‌های مکالمه عربی در مدارس علمیه است، و برگزاری دوره تربیت استاد مکالمه عربی در راستای تامین استاد برای آموزش زبان عربی در مدارس می‌باشد. از این رو بعد از برگزاری این دوره توان این را خواهیم داشت تا اساتید مورد نیاز استان تهران را تامین نموده و به مدارس اعزام کنیم.

 42/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha