جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: کتاب نهج البلاغه به عنوان مجموعه سخنان امام علی (ع)، جولانگاه اندیشه و دیدگاه بصیرتی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام علی خادمی، پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه سومین دوره طرح بزرگ نورالثقلین، در بجنورد اظهارداشت: کلمات نهج ‌البلاغه گویی از عرش خدایی جدا شده و با روح انسان آمیخته شده است.

وی، نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) را سر شار از محتویات ارزشمند دانست و افزود: آشنا کردن مردم با این کتاب ارزشمند، امری مفید و با ارزش و سرمشق زندگی است.

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه نهج‌البلاغه الگوی مناسبی برای تربیت فرزندان است، تصریح کرد: آموزه‌های نهج‌البلاغه سبب تربیت بهتر فرزندان و ایجاد جامعه سالم می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر سخنان امیرمؤمنان علی(ع) مبنای زندگی انسان ها قرار گیرد، جامعه دچار آسیب های کمتری خواهد شد.

وی بر اهمیت بهره‌ گیری بیشتر از نهج‌البلاغه در برنامه‌ها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی تاکید کرد و گفت: فعالیت در عرصه فرهنگ دینی حساس‌، کلیدی و زیربنایی است که باید مسئولان فرهنگی توجه بیشتری به این مهم داشته باشند.

حجت الاسلام خادمی همچنین با بیان اینکه اصول اخلاق مدیریت در نهج‌البلاغه باید چراغ راه مسئولان باشد، افزود: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه به حسن اخلاق در کار و زندگی سفارش فراوانی داشته اند که مسئولان جامعه اسلامی باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

وی، الگوپذیری مسئولان و دولتمردان از خطبه های موالموحدین(ع) را در این کتاب یاد آور شد و اظهار داشت: مسئولان و دولتمردان باید با توجه به دستورهای امیرالمومنان(ع) به مالک اشتر در نهج البلاغه عمل کنند تا عدالت و معنویت در جامعه حکمفرما شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه کتابی است که خاستگاه و سرچشمه فصاحت و بلاغت بوده و بلاغت آن در گفتار و کتابی دیگر ظاهر نشده، اظهار داشت: از خلال خطبه‌ها و کلمات قصار نهج‌البلاغه می‌توان به حکمت های فراوانی دست یافت.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که دنیا می‌خواهد بر مردم سلطه فرهنگی پیدا کند و ارزشهای آن جامعه را از آنها بگیرد، خاطرنشان کرد: در این میان نقش خانواده‌ها در تربیت مبتنی بر فرهنگ اسلامی فرزندان بسیار ویژه است چرا که خانواده رکن اصلی جامعه بوده و رسالت اصلی آن تربیت صحیح فرزندان است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha