جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست عمومی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه

حوزه/ چهل و سومین نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم شب گذشته در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام  غفاری ساروی در چهل و سومین نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلی حوزه علمیه قم گفت: با توجه به ماندگاری مجمع نمایندگان، باید مکانی در دسترس برای طلاب ایجاد گردد تا پراکندگی هایی که در حال حاضر وجود دارد از بین برود.

وی افزود: نظام درسی حوزه های علمیه در گذشته در ظاهر نظم کلاسیک نداشت، ولی ویژگی های منحصر به فردی داشت که زبانزد خاص و عام بود.

نماینده طلاب و فضلای مازندران حوزه علمیه قم گفت: نباید شیوه های آموزشی در حوزه به شکلی ادامه یابد که عنصر رغبت و انگیزه را از بین ببرد و صرفا قوانینی خشک ایجاد شود که طلاب به روز مره گی بیفتند.

وی تصریح کرد: در فیلم های تلوزیونی افرادی در نقش روحانی ظاهر می شوند که الفبای روحانیت را نمی دانند؛ مثل بازیگر نقش شهید مطهری که در سریال معمای شاه، آیه قرآن را اشتباه خواند؛ در این زمینه باید فکری عاجل کرد تا هر کسی در جایگاه روحانیت به نقش آفرینی نپردازد.

حجت الاسلام غفاری ساروی اظهارکرد: یکی از مهمترین مسایلی که باید در کمیسیون های مجمع پیگیری شود، مسایل مرتبط به مدارج علمی و پایان نامه ها و رفع نواقص این عرصه است.

فن خطابه و تبلیغ، در واحدهای آموزشی حوزه قرار گیرد

حجت الاسلام سید نژاد نماینده طلاب مرندی حوزه علمیه قم  نیز در این نشست  بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) اسلام را بر مبنای معرفت و ایمان و عدل و اخلاص و اخوت واقتدار و عزت و کار و پیشرفت دائمی بناگذاشتند.

وی افزود: امام راحل نیزبا تاسی بر پیامبر این انقلاب را بر این شاخص ها بنا گذاشتند؛ دشمنان در مقابل تلاش کردند که این شاخص ها را از بین ببرند؛ همه ما وظیفه داریم که خواسته های دشمنان را ناکام بگذاریم.

حجت الاسلام سیدنژاد بیان کرد: با توجه به اینکه 90 هزار طلاب و روحانی با خانواده های خود در قم زندگی می کنند، به نظر می رسد که باید درمانگاه تخصصی در عرصه های پزشکی و به خصوص درمانپزشکی در این زمینه ایجاد شود و زیرنظر حوزه علمیه ادامه یابد.

وی گفت: یکی از مسایلی که در تلبس روحانیون بسیار اهمیت دارد، مساله امضای مدیر مدرسه ای است که با این طلاب از ابتدا آشنا بوده است؛ زیرا این مدیر احاطه خاصی روی اخلاص و رفتار و نحوه درس خواندن آن طلاب دارد.

نماینده طلاب مرند اظهارکرد: یکی از مسایل آموزشی که باید در حوزه ایجاد شود، واحدهایی است که در طول دروس تحصیلی طلاب با تبلیغ و فن خطابه آشنا شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha