جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمين مسعودي

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، محور قرار دادن معارف قرآن، اهل بیت (علیهم السلام) و اندیشه های امام (ره) و مقام معظم رهبری، تربیت اساتید برای پر کردن خلأهای علمی و عطف امور علمی به مسائل راهبردی و استراتژیک را از رویکردهای اصلی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در طول بیش از سه دهه فعالیت این نهاد حوزوی برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی مسعودی، در بازديد مدير حوزه علمیه خراسان از دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوی، عنوان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی نهادی برخاسته از توجهات خاص امام(ره) و رهبر معظم انقلاب به تحقق حوزه کارآمد، پویا و انقلابی بوده و متکی به ظرفیت ها و منابع انسانی حوزه علمیه است.

وی با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی واسطه میان حوزه، مردم و نظام اسلامی است، ادامه داد: اين دفتر در جبهه و خط مقدم عقیدتی، فرهنگی و ارزشی نقش دیده بانی جامعه را بر عهده دارد و شناخت جهان و انسان معاصر و هم چنین تبیین دقیق چگونگی پاسخگویی به نیازهای این دو را از اصلی ترین وظایف خود می داند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، محور قرار دادن معارف قرآن، اهل بیت (علیهم السلام) و اندیشه های امام (ره) و مقام معظم رهبری، تربیت اساتید برای پر کردن خلأهای علمی و عطف امور علمی به مسائل راهبردی و استراتژیک را از رویکردهای اصلی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در طول بیش از سه دهه فعالیت این نهادحوزوی برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی با تأکید بر این که دفتر تبلیغات، سازمانی دانش محور و دانش بنیان است، گفت: تلاش داریم با توسعه علم و دانش در حوزه علوم انسانی-اسلامی و علوم میان رشته ای، مبلّغانی کارآمد و در خدمت اهداف دین و مذهب و پژوهشگرانی باورمند و در خدمت نیازهای روز و آینده جامعه در فضای گفتمان اسلامی تربیت کنیم.

وی در توضیح راهبردنگر بودن فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تعمیق باورهای دینی و مواجهه با تهدیدات مذهبی، فهم و بیان دقیق اندیشه ها و آراء انقلاب اسلامی بر پایه سخنان رهبر معظم انقلاب و حرکت در جهت الگوی خانواده و سبک زندگی، بخشی از اصول حاکم بر فعالیت های دفتر تبلیغات است که جنبه استراتژیک آن را نمایان می سازد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی سازماندهی مبلّغین، تأمین نیازهای آموزشی حوزویان و حرکت در مسیر احیای تمدن اسلامی در قالب فعالیت های پژوهشی را از جمله مهم ترین دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برشمرد و ابراز کرد: تمام مراحل شناسایی، جذب، ساماندهی، آموزش و اعزام ۳ هزار مبلّغ برادر، ۸۰۰ مبلّغه خواهر و ۲۰۰ مبلّغ نخبه با مراتب تخصصی و در حوزه های مختلف فلسفی، کلامی، سیاسی و اخلاقی برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی صورت پذیرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی همچنین با اشاره به فعالیت های مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی شعبه خراسان رضوی زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی و فعالیت بیش از ۱۳۰ مبلّغ مستقر و اعزامی به مناطق تلفیقی، گفت: در حال حاضر چهل و چهار گروه تبلیغی تحت پوشش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در حال فعالیت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح فعالیت های سه مرکز آموزشی و چهار گروه پژوهشی فعال در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، کتابخانه این مرکز با در اختیار داشتن هشت هزار عنوان کتاب، کتابخانه دیجیتال و بانک های اطلاعاتی موضوعی را یکی از غنی ترین کتابخانه ها در حوزه علوم اسلامی در خراسان دانست.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پایان سخنان خود بر آمادگی این نهاد حوزوی برای همکاری با حوزه علمیه خراسان در جهت تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب، فعالیت در زمینه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، تسهیل هم افزایی نهادهای حوزوی، تحقق آزاداندیشی، تولید فکر و روشن فکری سالم، ترسیم نقشه راه حوزه علمیه و توسعه سخت افزاری و نرم افزاری زیرساخت های آن تأکید کرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha