چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عباسی ولدی

حوزه/ این پژوهشگر حوزه جمعیت گفت: اگر به دنبال تربیت مبلغ جمعیت هستیم، باید متناسب با سند راهبردی ابلاغی رهبر انقلاب این کار را انجام دهیم که بسیار راهگشا و مؤثر بوده و حوزه باید نقش خود را در این سند مشخص نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عباسی ولدی امروز در دومین نشست شورای راهبردی جمعیت که از سوی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نکات مهم در حوزه جمعیت، نبود الگوهایی است که حوزه می تواند آن را فراهم ساخته و عرضه نماید.

وی ابراز داشت: امروز اکثر مدیران حوزه های علمیه بیان می کنند که طلاب باید دیر ازدواج کنند و گاهی این عزیزان تهدید به اخراج نیز شده اند که باید تغییر رفتار صورت گیرد.

این پژوهشگر حوزه جمعیت خاطرنشان ساخت: ما اگر در حوزه علمیه بتوانیم، اخلاق ازدواج را به سمت واقعیت جمعیتی به پیش ببریم، یکی از معضلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: فکر غربی و تفسیر مادی از عالم، یکی از بزرگترین مشکلات ما در مبحث جمعیتی است.

حجت الاسلام عباسی ولدی بیان داشت: امروز روانشناسی و کتاب های غربی در مراکز تخصصی حوزه تدریس می شود که باید تغییر پیدا کند؛ چراکه طلاب ما با این مباحث تربیت شده و در جامعه حضور پیدا می کنند.

وی اظهار داشت: عدم فراموشی سند راهبردی جمعیت که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، نشان دهنده درایت و اوج عمق نگاه ایشان به مبحث جمعیت است که باید توجه جدی به آن کرد.

این پژوهشگر حوزه جمعیت در پایان ابراز داشت: اگر به دنبال تربیت مبلغ جمعیت هستیم، باید متناسب با سند راهبردی ابلاغی رهبر انقلاب این کار را انجام دهیم که بسیار راهگشا و مؤثر بوده و حوزه باید نقش خود را در این سند مشخص نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha