جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد محبی

حوزه/مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به نقش موثر روحانیت در جامعه،گفت: روحانیت نقش موثری در ایجاد فضای ارشاد و ارتباط دوسویه با مردم دارند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند،احمد محبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در همایش تجلیل از روحانیون پیشکسوت که در سالن علامه فرزان بیرجند، برگزار شد، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که طلاب و روحانیون نقش اساسی در هدایت جامعه دارند.

وی با اشاره به این که محوریت روحانیت در حرکت های اجتماعی، از طرف اقشار مختلف مردم مومن و انقلابی، مسئله ای ارزشمند است، خاطرنشان کرد: نقش روحانیون در ایجاد فضای ارشاد و برقراری ارتباط دوسویه با مردم بسیار موثر بوده و باید از همین فضای همدلی در جهت کنترل معضلات استفاده گردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که روحانیت بیشترین نقش را در پیروزی انقلاب داشته اند،تصریح کرد:وظیفه روحانیون بسیار خطیر است و در واقع یک مسئولیت عظیم محسوب می شود.

محبی ضمن اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر این که" اگر درجامعه روحانیت نبود،انقلاب هرگز  به پیروزی نمی رسید"،ابراز کرد:استوانه دین و نظام؛ بر پایه روحانیت استوار است.

وی یادآور شد: هر جا که روحانیت به عنوان دژمحکم در جامعه حضور داشته است،از تهاجم فرهنگی مصون مانده ایم و این یکی از افتخارات بزرگ است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این که مسئولین فرهنگ و هنر، بایستی جایگاه روحانیت را در جامعه شناخته و تبیین نمایند، متذکر شد:آنان باید دین خویش را به روحانیت ادا نموده و در این خصوص کوتاهی ننمایند.

محبی با بیان این که در طول تاریخ ، همواره تهمت ها و مشکلاتی متوجه روحانیت بوده است، بیان کرد: مردم باید جایگاه روحانیت را در جامعه به درستی شناخته و با نقش موثر آنان چه در قبل و چه در بعد از انقلاب اسلامی آشنایی پیدا کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha