جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه / کارگاه آموزشی مبلغات سنتی در بجنورد با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و بانوان مبلغ، در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، پیش از ظهر امروز  در این کارگاه آموزشی،  گفت: شناسایی و سازماندهی اقشار موثر در حوزه فرهنگ دین، ارتقاء سطح علمی و معرفتی مبلغات سنتی، بهبود روشهای خطابه و ترویج تبلیغ عفاف و تکریم زن در جامعه از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی بود.

وی ادامه داد: ضرورت آموزش فن مرثیه خوانی در بین فعالان این بخش، وجود ضعف در میان مبلغین، جلوگیری از انحرافات و خرافات موجود در مسیر ستایشگری و مداحی اهل بیت (ع) و ارائه یک منشور صحیح و جامع پیرامون ستایشگری و مداحی اهل بیت (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: در سطح استان، جلسات خانگی توسط مبلغات برگزار می شود، لذا سازمان تبلیغات اسلامی گام های بلندی برای ساماندهی آن ها برداشته و برنامه های آموزشی به صورت کارگاهی برای آن ها پیش بینی کرده که در طول سال انجام خواهند شد.

حجت الاسلام خادمی در پایان اهداف فن مرثیه خوانی را احیاء اهل بیت (ع)، عمل به سفارشات اهل بیت (ع)، ایجاد آمادگی روحی و روانی برای پذیرش بهتر باورهای دینی و زنده نگهداشتن نهضت عاشورا بر شمرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha