جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  علی اصغر آیتی مدیر جدید مرکز تخصصی نماز

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی نماز استان قم مهمترین عناصر بی توجهی جوانان به این فریضه را، ایجاد گره در عقاید و خجالت در رفتار و عدم یادگیری درست احکام شرعی عنوان کرد.

به گزارش خبر نگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام آیتی پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جماعات مدارس استان قم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان اینکه آموزش بحث نماز در مرکز تخصصی نماز رایگان است گفت: مسئله نماز و آموزش آن از مباحث مهم در دین است و این مرکز به دنبال این است که با برنامه ریزی بهتر باعث ترویج آموزش دریبن حوزیان است.

 مدیر مرکز تخصصی نماز با بیان  اینکه مشکلات جامعه به خاطر دوری از نماز و کم توجهی به این مسئله مهم است، مهمترین عناصر بی توجهی جوانان به این فریضه را، ایجاد گره در عقاید و خجالت در رفتار و عدم یادگیری درست احکام شرعی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تحکیم عقاید، مباحث دینی، اخلاقی، نعمت شماری و بیان زیبایی نماز از راهکارهای مهم در دعوت جوانان به نماز است از برخورد حاشیه ای برخی ائمه جماعت با نماز جماعت در مدارس انتقاد کرد.

بهره مندی بیش از 560  مدرسه در استان از روحانیون

در ادامه این همایش شیخ الاسلام  مدیر کل آموزش و پرورش استان قم نیز در سخنانی با بیان این که روحانیت نقش بسزایی  در تربیت دینی دانش آموزان دارد و تاکنون توانسته فعالیت جدی در این عرصه انجام دهند گفت:در حال حاضر  بیش از 560  مدرسه در استان از روحانیون بهره می برند و از این تعداد 200 مدرسه در ارتباط  با طرح امین است.

وی با بیان اینکه 235 هزار دانش آموز در قم وجود دارد و یکی از مباحث مهم استان مهاجرت دانش آموزان است، افزود: این مطلب نشان می دهد که باید  برای تربیت جوانان فکر جدی کرد.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: روحانیت نقش مهمی در تربیت و تبلیغ مبانی دینی  در مدارس آموزش و پرورش داشته و این نقش بسیار اثر گذار بوده و لازم است این حضور پر رنگ تر از گذشته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha