سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خانه عالم

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به کمبود روحانی در کشور و نیاز مبرم جامعه در این زمینه،گفت:بالغ بر ۵۰ خانه عالم خالی در خراسان جنوبی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام هادی جعفری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی، ظهر امروز در همایش تجلیل از روحانیون خدوم استان،اظهار کرد:به تعبیر مقام معظم رهبری،روحانیت مظلومترین قشر جامعه است.

وی با بیان این که روحانیون در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارند،تصریح کرد:تجربه ثابت کرده که هر جا روحانیت ورود پیدا کرده شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و معضلات بوده ایم.

حجت الاسلام جعفری افزود:باید با بهره گیری از توان تبلیغی روحانیون و فرهنگ سازی در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی،نهایت تلاش مان را بکنیم.

وی ضمن اشاره به کمبود روحانی در جامعه و نیاز مبرم در این خصوص، گفت:خانه های عالم زیادی در کشور خالی هستند.

این فعال فرهنگی با تاکید بر نیاز امروزی جامعه به طلاب و مبلغان متذکر شد: به عنوان مثال بالغ بر 50 خانه عالم خالی در خراسان جنوبی وجود دارد.

حجت الاسلام جعفری با بیان این که در کل کشور فقط حدود 257 هزار روحانی بیشتر وجود ندارد،بیان کرد:این در حالی است که ورودی دانشگاه های کشورتنها در یک سال؛ بالغ بر 800 هزار دانشجو بوده است.

وی با بیان این که مردم ولایتمدار ما با روحانیت مانوس بوده و به وجود آنان افتخار می کنند،ابراز کرد:باید جایگاه واقعی و ارزشی روحانیت به مردم  تبیین و شناسانده شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی در پایان با اشاره به خدمات روحانیت به خصوص در مناطق مرزی و نقاط روستایی دورافتاده  خاطرنشان کرد:اکثر روحانیون با کمترین حقوق و بیشترین مشکلات معیشتی زندگی خویش را می گذرانند و هیچگونه ابراز نارضایتی نمی کنند.

انتهای خبر /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha