پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی ا

حوزه/حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: باید در رابطه با برطرف کردن مشکلات کشور به اراده واحد برسیم و مشکلات گوناگون کشور اعم از گرانی و تورم را با مدیریت و کنار گذاشتن اختلافات برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار سردار بهشتی، رئیس سازمان بسیج محلات و مساجد کشور که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از ائمه معصومین(ع) گفتند: هر جامعه ای نیازمند وجود فقیه اسلام شناس و آگاه به زمان؛ طبیب دلسوز و امیر خیر اندیشی است که مردم از اون اطاعت کنند.

معظم له با ابراز نارضایتی از عملکرد صداوسیما گفتند: صداوسیما باید همراهی بیشتری داشته باشد و بتواند با انعکاس خوب نیازهای معنوی جامعه به حل مشکلات فرهنگی کشور کمک کند اما در عمل می بینیم که مشغول انجام کارهای خود است.

ایشان با تاکید بر اینکه باید در بسیج محلات و مساجد اقداماتی برای جذب جوانان صورت گیرد، گفتند: یکی از روش‌های جذب، برنامه‌های تشویقی است که باید مورد توجه قرار گیرد و افرادی که به صورت مرتب در نمازها شرکت می کنند برایشان برنامه های خوبی در نظر گرفته شود.

*نقش مهم بسیج در حل مشکلات معنوی کشور

معظم له  با بیان اینکه بسیج یک شجره طیبه است و خدمات زیادی را می تواند انجام دهد گفتند: بسیج کمبودهای معنوی را می‌تواند جبران کند ولی تا زمانی که اختلاف‌نظرها در جامعه حاکم است کاری از کسی بر نمی‌آید.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کردند: اجرای معروف‌های کلان  و جلوگیری از منکرهای کلان قدرت می خواهد و باید برای جلوگیری از منکرات وحدت و یکپارچگی لازم باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به مسئله‌ای که از سوی علما و مراجع بارها مطرح شده و مسؤولان اقتصادی و سیستم بانکداری به آن توجهی نمی‌کنند، خاطرنشان کردند : بنده بارها تذکر داده ام که اخذ دیرکرد از سوی بانک ها ربا و حرام است ولی کسی به این تذکر مهم توجهی نمی کند و سایر مسائل و مشکلات نیز همنیگونه است.

ایشان ابراز کردند: باید در رابطه با برطرف کردن مشکلات کشور به اراده واحد برسیم و مشکلات گوناگون کشور اعم از گرانی و تورم را با مدیریت و کنار گذاشتن اختلافات برطرف کنیم.

*هدف از جنگ های نیابتی در منطقه تامین امنیت اسرائیل است

معظم له در پایان خاطر نشان ساختند: در منطقه خاورمیانه برخی کشورها با هدف ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی با پول‌های کلان در بین مسلمانان جنگ های نیابتی به راه می اندازند تا این رژیم بتواند نفس راحتی بکشد و این ها همه درد های بزرگی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha