پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ بزرگداشت «رفیق دیرین» رهبری در حرم رضوي

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تاکید براینکه ولایت فقیه مایه انسجام ملت است، مسئولان نظام را به خدمتگزاری هرچه بیشتر به مردم توصیه و اظهار کرد: تمام پست‌ها و جایگاه‌ها در این دنیا فانی است و آنچه باقی خواهد ماند، عمل خیر و نام نیک انسان است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبدخدایی، امروز مجلس بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، در رواق امام خمینی(ره) بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، ایشان را عالمی فرهیخته و مبارزی خستگی ناپذیر خواند که 60 سال از دوران پر برکت زندگی خود را در راه تعالی کشور و دفاع از ارزش‌های اسلامی صرف کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تشییع با شکوه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، خاطرنشان کرد: این تشییع با شکوه، تجلی وحدت ملت ایران اسلامی بود و نشان داد تمام گروه‌ها و جناح‌ها با وجود اختلاف نظرها و دیدگاه‌ها در پرتو ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب با یکدیگر متحد هستند و همبستگی دارند.

وی با تاکید براینکه ولایت فقیه مایه انسجام ملت است، مسئولان نظام را به خدمتگزاری هرچه بیشتر به مردم توصیه و اظهار کرد: تمام پست‌ها و جایگاه‌ها در این دنیا فانی است و آنچه باقی خواهد ماند، عمل خیر و نام نیک انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی، با بیان اینکه انسان سالک الی الله باید در هر شرایطی خود را در محضر خداوند متعال بداند، تصریح کرد: نظام اسلامی بزرگترین موهبت و نعمت الهی بوده که خداوند متعال امروز به مردم کشور ما ارزانی داشته است، پس از حکومت امیرالمومنین علی(علیه‌السلام) تا کنون شیعه حکومتی نداشته و 1400 سال است که برای برپایی نظام اسلامی مجاهت و تلاش می‌کند و شهید می‌دهد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ما از این نعمت برخوردار هستیم.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: روزی در این کشور فرد فاسدی که دست نشانده آمریکا و انگلیس بود، حکمرانی می‌کرد، اما امروز یک عالم مجاهد جامع الشرایط در راس کشور قرار دارد، که خود در اطاعت از اوامر الهی و پرپایی ارزش‌های اسلامی در کشور پیشقدم است.

بر پایه این گزارش، در مراسم ترحیم رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، دبیر شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان، استاندار خراسان رضوی، علما، روحانیون، جمعی از مسئولان استانی و عموم مردم  ولایتمدار مشهد مقدس و زائران حرم مطهر علی بن موسی الضا(ع) حضور داشتند.

در این مراسم قاریان بین المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) در سوگ یار دیرین امام و رهبری و کسی که در دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی از اصلی‌ترین و جدی‌ترین افراد نهضت بود، مرثیه سرایی کردند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha