پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری

حوزه/قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها گفت: مدیران مدارس و طلاب با دقت در سیره علمی و عملی آیت الله مجتهدی، زندگانی ایشان را همانند یک کتاب مورد مطالعه قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به ایام سالگرد ارتحال آیت لله مجتهدی تهرانی اظهار داشت: مرحوم مجتهدی صاحب یک روش و یک مکتب در تربیت طلاب علوم دینی بود و ما در حوزه های علمیه از علما، فضلا چه در گذشته و امروز فراوان داریم، اما کسانی که چند نسل از طلاب، فضلا و علما را تربیت نموده و تحویل جامعه می دهد، کم داریم که مرحوم مجتهدی از این گونه افراد بود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: مرحوم مجتهدی در روش تربیتی خود یک استثنا و به نحوی صاحب مکتب بود، به طوری که از لحظه پذیرش تا طول تربیت و آموزش ویژگی هایی داشت؛ مثلا هر کسی را در حوزه نمی پذیرفت، مخصوصاً این که از ابتدا کسی را به صورت کامل پذیرش نمی کرد.

وی ادامه داد: ایشان ابتدا افراد متقاضی را در جلسات شبانه دعوت می کرد تا شرکت کنند و اگر وجنات یک روحانی و ویژگی های طلبگی را در فرد می دید، برای کلاس های روزانه و در واقع تحصیلات کامل طلبگی دعوت می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری در ادامه به برخی از خصوصیات تربیتی مرحوم مجتهدی اشاره کرد و افزود: ایشان هر روز صبح با طلبه های خود جلسه داشت و توصیه هایی که بیان می کرد، بسیار سازنده و شکل دهنده بود و ویژگی دیگر این عالم پارسا، آن بود که خیلی مراقب اخلاق، رفتار، کردار، ظاهر و حرکات طلاب خود بود  و وقتی با نکته ای مواجه می شد که با روحیاّت طلبگی سازگار نبود، بدون اینکه زمانی بگذرد، آن را به طلبه تذکر می داد.

قائم مقام مدیرحوزه های علمیه در امور استان ها اظهارداشت: به همین جهت بر خود لازم می دانم به همه مدارس، حوزه های علمیه و دست  اندرکاران آن که توفیق خدمت دارند توصیه و تاکید کنم با دقت در سیره علمی و عملی آیت الله مجتهدی، زندگانی ایشان را همانند یک کتاب مورد مطالعه قرار دهند.

وی گفت: شیوه ایشان در تربیت فضلای متخلق و با بصیریت در فضای علمی و فضای اخلاقی بسیار تاثیرگذار است به طوری که چندین نسل از علما، اساتید و طلاب با شیوه تربیتی ایشان پرورش یافته و وارد جامعه شده اند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha