پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت آیت الله مظاهری، در دیدار مدیر و اعضای شورای معاونین حوزه علمیه استان اصفهان

حوزه/ حضرت آیت الله مظاهری در دیدار مدیر و شورای معاونین حوزه علمیه اصفهان، خواستار توجه بیشتر به فلسفه در حوزه های علمیه شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری، پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر و اعضای شورای معاونین حوزه علمیه استان اصفهان، ضمن تشکر از زحمات  آیت الله طباطبایی نژاد و شورای معاونین حوزه اصفهان، گفتند: در طول 10 الی 20 سال گذشته تاکنون در حوزه علمیه اصفهان کارها و زحمات  فراوانی صورت گرفته است که هم مورد اذعان ما و هم مورد اذعان شورای عالی در قم است.

ایشان در ادامه گفتند: مرکز مدیریت در کنار کارهای کمّی انجام شده، بایستی به افت علمی طلاب بیشتر توجه نموده، موانع و مشکلات علمی و تحصیلی طلاب را برطرف کند و روی درس فلسفه هم در حوزه اصفهان بیشتر عنایت شود.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه اصفهان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی، گفت:  در حال حاضر، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با دارا بودن 42 مدرسه علمیه و حدود 8500 طلبه برنامه ها و اقدامات خود را در راستای تربیت طلبه ولایی و انقلابی  انجام می دهد..

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: در خصوص تکمیل ساختمان های حوزه علی رغم عدم تخصیص بودجه کافی در حال اتمام برخی پروژه ها هستیم که ان شاء الله دو پروژه حوزه علمیه شهید بهشتی و مدرسه علمیه تیران در بهمن ماه سال جاری به انجام خواهد رسید.

وی  با اشاره به برگزاری جلسات منظم شورای معاونین حوزه علمیه اصفهان به صورت هفتگی و جلسات ماهانه مدیران مدارس گفت: سعی شده از خرد جمعی در تمامی امور استفاده کنیم و هر یک از معاونین در شوراهای مختلف با استفاده از نظریات مدیران و اساتید مجرب در حال پیگیری امرو هستند.

 آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: با واگذاری مسئولیت مدارس سفیران هدایت اصفهان، کار اداره آنها نیز به طور کامل به حوزه علمیه اصفهان واگذار شده و در حال رتق و فتق امور آنان هستیم.

وی با اشاره به لزوم مدرسه تخصصی حکمت  و فلسفه در حوزه علمیه اصفهان یاد آور شد: در جلسه اخیر شورای معاونین حوزه علمیه اصفهان تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده که به زودی  شاهد راه اندازی مدرسه حکمت در حوزه علمیه اصفهان خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان همچنین با ارائه گزارشی از مدرسه تخصصی  قرآنی و  برنامه حفظ قرآن در این مدرسه، از آیت الله العظمی مظاهری خواستار تخصیص شهریه ای برای حافظان قرآن شدند.

برپایه این گزارش، در این دیدار  هر یک از معاونین حوزه علمیه اصفهان گزارشی از اقدامات و برنامه های معاونت مربوطه را ارائه دادند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha