پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی و کمیته امداد استان بوشهر

حوزه/ تفاهم نامه ترویج فرهنگ زکات بین اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با اداره کل کمیته امداد حضرت امام (ره) استان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، در نشستی با حضور حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و احمد لطفی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، تفاهم نامه همکاری دو دستگاه، در راستای همکاری فی مابین دو دستگاه و در زمینه ترویج فرهنگ فریضه زکات منعقد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این نشست که در دفتر مدیرکل کمیته امداد بوشهر برگزار شد، بر لزوم استفاده از ظرفیت های متقابل دو دستگاه برای ترویج بیشتر فریضه زکات تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سروستانی، شبکه گسترده تبلیغ و روحانیون مستقر، وجود مراکز، خانه ها و موسسات قرآنی مردمی، تشکل های میان تخصصی وابسته به سازمان از جمله شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و همچنین بسترسازی ترویج فرهنگ زکات از طریق گفتمان های دینی را از پتانسیل های مهم تبلیغات اسلامی در زمینه تحقق احکام و ارزش های اسلامی و امر زکات عنوان کرد.

وی ادامه داد: هر دو دستگاه مفتخر هستند که به فرمان معمار کبیر انقلاب تاسیس شده اند و زیر چتر ولایت در راستای تحقق آرمان های انقلاب ایفای نقش می‌کنند و زمینه های همکاری بین این دو نهاد انقلابی فراتر از امر زکات است.

لطفی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر در بخش دیگری از این نشست خواستار همکاری بیشتر سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های این نهاد فرهنگی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ زکات در جامعه شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر رکنی، رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان بوشهر نیز در این جلسه اظهار داشت: زکات یکی از واجبات فراموش‌ شده الهی است که در سال‌های اخیر تبلیغات گسترده‌ای در زمینه احیای آن انجام شده است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر تبلیغات خوبی توسط ائمه جمعه، روحانیون، مسئولین استان و مسئولین کمیته امداد که به‌عنوان دبیرخانه زکات در شهرستان و بخش هستند، انجام شده است و مردم استان بوشهر استقبال خوبی از خود به خرج داده‌اند.

بر پایه این گزارش، این تفاهم نامه به امضاء حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و احمد لطفی، مدیرکل کمیته امداد حضرت امام(ره) استان بوشهر رسیده است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha