چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر این که باید به توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور بیشتر توجه شود، تأکید کرد: ایران باید در عرصه آی‌تی(IT )، به مرجعیت جهانی دست یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی‌بوشهری، امروز در دیدار مسئولین واحدهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، اظهار داشت: توسعه زیرساختی در عرصه سیستم های ارتباطی نوین، در پیشرفت کشور بسیار موثر است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباط در عصر کنونی گفت: جهان امروز، جهان ارتباطات نوین و مدیریت الکترونیک است.

وی با بیان اینکه باید در عرصه توسعه زیرساختی ابتدا همگام با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح جهان و سپس با پیشرفت فوق روز، به مرجعیت در این عرصه دست پیدا کنیم افزود: باید به مرتبه‌ای از رشد در این عرصه دست پیدا کنیم که با تمام مخالفت هایی که در عرصه های مختلف با ما می شود، نتوانند ایران اسلامی را از سیستم هندسه آمار حذف کنند، بلکه به عنوان مرکز ترمینال سیستم ارتباطات الکترونیک شناخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه مقداری از سطح توسعه در عرصه سیستم های آی تی(IT) عقب هستیم، اظهار داشت: علت این شرایط، دیر شروع کردن و به فکر افتادن است؛ اما شتاب پیشرفت کشور در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار مناسب است.

وی، یکی از علوم و ارکان مهم توسعه را، حوزه ای سی تی(ICT) دانست و گفت: باید در این رابطه اقدامات فوق العاده ای صورت گرفته و در عرصه های دانش این کار، تولید منابع انسانی کارآمد، ایجاد شرکت های دانش بنیان تولید سخت افزارها و نرم افزارهای حوزه الکترونیک و مدیریت کارآمد در عرصه آی‌تی(IT)، به مرجعیت منطقه ای سپس جهانی دست پیدا کنیم و این مهم، نیازمند یک جهاد و مدیریت فوق العاده است.

امام جمعه بوشهر بر فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده بهینه و کارآمد از سیستم ارتباطات الکترونیک و به کارگیری صحیح آن تاکید کرد و گفت: انجام این کار می تواند نقش مهمی در درآمدزایی این سیستم داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha