جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی

حوزه / گرچه مسلمانی با گفتن شهادتين براي غير مسلمانان صورت می پذيرد ولی اين کافی نيست، حتی همسر پيامبر بودن و در منزل پيامبر بودن و اولاد پيامبر بودن نيزکفایت نمی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی ، استمرار انقلاب در جامعه اسلامی را مرهون  انقلاب درونی دانسته و تاکید می کند، همان طوری که محبت ما به خود ما و به فرزند ما، به مال و جان ما نفوذ کرده؛ همان طور خداپرستی بايد به درون ما نفوذ کند.

هر کسی؛ چه روحانی، کاسب، کارمند، فرهنگی و يا هر شغل دیگری که داشته باشد، بايد قبل از آن مسلمان باشد، و اين بدين معنی است که گرچه مسلمانی با گفتن شهادتين براي غير مسلمانان صورت می پذيرد ولی اين کافی نيست، حتی همسر پيامبر بودن و در منزل پيامبر بودن و اولاد پيامبر بودن نيز کافی نيست؛

چنانچه در تفسير سوره مبارکه يوسف علیه السلام مشخص است ، فرزندان حضرت يعقوب تربيت اسلامی پدر را نپذيرفته بودند لذا تحت نفوذ صفات غير اسلامی، مانند حسادت، تکبر و عجب و دنيا پرستی گرفتار بودند!!

کسی که گرفتار اين مسائل است، ظاهرش مسلمان است ولی از او يک خانواده اسلامی و از خانواده او يک اجتماع اسلامی تشکيل نمی شود.

لذا اين انقلاب ما هم نيازمند يک انقلاب دیگری می‌باشد و آن نفوذ کلمه «لااله الا الله محمدٌ رسول الله» در درون انسان است!!

 همان طوری که محبت ما به خود ما و به فرزند ما، به مال و جان ما نفوذ کرده؛ همان طور خداپرستی بايد به درون ما نفوذ کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha