جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه شهرستان قروه با بیان اینکه حوزه به عنوان اتاق فکر نظام، می تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب داشته باشد، گفت: انقلاب ما انقلاب اسلامی است و باید با خطوط و اصول اسلامی اداره شود و بهترین منبع و کانون برای این خط دهی حوزه است.

حجت الاسلام محمود حمزه پور، مدیر حوزه علمیه قروه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، درباره نقش حوزه و روحانیت، در صیانت از انقلاب، گفت:  نقش حوزه و روحانیت ردر رهبری، جهت دهی، تشکیل و تداوم انقلاب بسیار پررنگ و کلیدی است و کسی نمی تواند این موضوع را انکار کند.

مدیر مدرسه علمیه قروه، با اشاره به تفاوت های حوزه قبل و بعد از انقلاب، گفت: وظیفه اصلی حوزه و روحانیت، ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام است و به برکت انقلاب حوزه رشد بسیار خوبی داشته، البته ماموریت های جدیدی هم پیش روی آن قرار گرفته است.

وی افزود: بسیاری از مردم در زمان قبل از اتقلاب، با معارف دین به خوبی آشنا نبودند، اما به برکت انقلاب، حوزه در این عرصه فعال شده است و وظیفه خود را از لحاظ کمی و کیفی به صورت بسیار وسیع تر انجام می دهد.

حجت الاسلام حمزه پور، با بیان اینکه حوزه به عنوان اتاق فکر نظام، می تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب داشته باشد، گفت: انقلاب ما انقلاب اسلامی است و باید با خطوط و اصول اسلامی اداره شود و بهترین منبع و کانون برای این خط دهی حوزه است.

وی ادامه داد: حوزه در حد زیادی وظیفه خود را در خط دهی و هدایت جامعه و نظام در عرصه های مختلف انجام می دهد، اما باید گفت که در حد کافی و مطلوب نیست و باید بیشتر برای ایفای این نقش تلاش کند.

مدیر مدرسه علیمه شهرستان قروه، ادامه داد: دولت و مجلس باید با حوزه و حوزویان تعامل نزدیکی داشته باشند و مشکلات کشور را منتقل کنند تا حوزه نیز بتواند راهکارهای خود را ارائه دهد.

وی در پایان گفت: تداوم و تحقق ارزش ها و اهداف انقلاب نیازمند اداره آن بر اساس مبانی و تعالیم دین اسلام است و غیر از حوزه منبع دیگری برای این امر وجود ندارد و حوزه به عنوان اتاق فکر انقلاب و نظام می تواند نقش مهمی در این مقوله ایفا کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha