پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انقلاب اسلامی ایران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ثقلین تهران گفت: امام خمینی(ره) تاکید داشتند، ملت‌های مسلمان باید خود بر امور کشورشان نظارت و تصمیم‌گیری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی خوانساری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر، بر لزوم بزرگداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان انقلاب اسلامی اشاره کرد، و اظهار داشت: با این که انتظارات مردم در برخی موارد همچون بهبود معیشت و اشتغال خوب و مناسب تحقق نیافته است، ولی مردم شریف ایران به خوبی به این مطلب آگاهند که اصل وقوع انقلاب اسلامی، یک امر مقدس و الهی است.

وی افزود: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی برای ملت زجر کشیده و مظلوم ایران، رهایی از سطله‌ دولت‌های مستکبری همچون آمریکا، انگلیس و اسرائیل بود، زیرا آن‌ها از همه جهت به منافع کشور تسلط داشتند و ثروت ملی را به یغما می‌بردند و عزت و اقتدار مردم ایران را تضعیف کرده بودند.

استاد حوزه علمیه تهران ادامه داد: با وقوع انقلاب اسلامی یکی از اساسی‌ترین خواسته‌های مردم یعنی استقرار نظام اسلامی با محوریت ولایت فقیه تحقق یافت، البته طبیعی است که در بسیاری موارد انتظارات مردم آنچنان که باید برآورده نشده است ولی در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی کارهای بسیار بزرگی هم انجام شده است که این‌ها قطعاً از برکات نظام اسلامی است.

وی با بیان این که در زمان طاغوت مردم هیچ‌گونه نقشی در اداره حکومت نداشتند، تصریح کرد: هم اکنون در نظام مقدس جمهوری اسلامی که برآمده از خواست مردم بود، ملت ایران در همه ارکان حکومت دخیل هستند و می‌توانند به طور مستقل سرنوشت خود را تعیین کنند، و با حفظ عزت و اقتدار ملی، اجازه نمی‌دهند که دیگران برای آن‌ها تعیین تکلیف کنند.

مدیر مدرسه علمیه ثقلین تهران، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، و اجرای احکام و حدود الهی را از جمله خواسته‌ها و انتظارات اصلی ملت ایران از انقلاب اسلامی برشمرد، و گفت: بزرگداشت دهه فجر در حقیقت بزرگداشت ارزش‌های انسانی و الهی می‌باشد که حریت و استقلال را برای ما به ارمغان آورد.

وی به اهمیت و جایگاه شعار استکبارستیزی در ادبیات انقلاب اسلامی اشاره کرد، و یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همه مقدرات کشور و مردم در دست بیگانگان بود و همه سیاست‌های داخلی و خارجی ما تحت تأثیر القائات و نظرات مداخله‌گرانه‌ی انگلیس و آمریکا بود. ولی امام خمینی(ره) در برابر طاغوت و زورگویی‌های دولت‌های مستکبر ساکت نماند و با سخنرانی‌های خود مردم ایران را آگاه کرد و تاکید داشتند که ملت‌های مسلمان باید خودشان بر امور کشورشان نظارت و تصمیم‌گیری کنند.

استاد حوزه علمیه تهران با بیان این که یکی از اولویت‌های انقلاب اسلامی دفع ظلم و حمایت از مستضعفین جهان است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) همواره می‌فرمودند انقلاب اسلامی ایران مقدمه‌ای برای زمینه‌سازی انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است. و همان طور که حضرت با حضور خود، دفع ظلم خواهد نمود و به حمایت از ملت‌های مظلوم برخواهد خواست، انقلاب اسلامی هم دارای همین ویژگی است.

وی به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به خاک آن کشور اشاره کرد، گفت: این اقدام آن‌ها در واقع برخاسته از خوی استکباری دولت آمریکاست، و جا دارد مسئولین وزارت خارجه پاسخی شایسته به آن‌ها بدهند و الحمدلله به برکت نظام جمهوری اسلامی این اقتدار و قدرت در ما وجود دارد که بتوانیم با هرگونه اقدام خصمانه آمریکایی‌ها مقابله به مثل کنیم، در حالی که در زمان رژیم پهلوی ما تابع آمریکایی‌ها بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خوانساری در پایان ضمن توصیه‌ای به طلاب مبنی بر افزایش مطالعات تاریخی، بیان داشت: نسل جوان و امروزی ما از تحولات و اتفاقات قبل از انقلاب آگاهی کافی ندارد، از این رو طلاب و مبلغین باید مطالعات خوبی درباره تاریخ انقلاب و معاصر داشته باشند، تا بتوانند فضا و شرایط آن روز رژیم طاغوت پهلوی را بر دانش‌آموزان و جوانان ترسیم کنند.

وی افزود: مبلغین حوزه‌های علمیه باید دانش‌آموزان و جوانان را نبست به عظمت و اهمیت و برکات انقلاب اسلامی بصیرت و آگاهی دهند تا إن‌شاءالله جوانان ما متوجه نقشه‌های شوم دولت‌های مستکبر از جمله آمریکا و انگلیس بر علیه عزت و استقلال کشور باشند و لحظه‌ای به آنان اعتماد نکنند و با قوت و اقتدار و با تکیه بر ایمان و تقوای الهی، در مقابل زیاده‌خواهی‌های آنان بایستند.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha