شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مهدی بیاتی مدیر مؤسسۀ طهورا

حوزه/ در جوامع دانشگاهی سعی می کنیم از مدل هایی مانند کرسی های آزاد اندیشی استفاده کنیم که مخاطب بیشتر استقبال می کند، در این کرسی ها دانشجویان موافق و مخالف به طرح دیدگاه می پردازند و استاد نقش داور را اجرا می کند.

خبرگزاری«حوزه»، مؤسسۀ فرهنگی-پژوهشی طهورا در سال 1389 به صورت خودجوش و مستقل با حضور فعال 10 نفر از طلاب مبلّغ و پژوهشگر حوزه علمیه قم کار خود را آغاز کرد.

این مؤسسه، نخستین سیر مطالعاتی حجاب و عفاف را در همان سال برگزار کرد و سپس با برگزاری دور دوم و سوم سیر مطالعاتی حجاب و عفاف جمعیتی بالغ بر 50 نفر از طلاب سطوح عالی و درس خارج را به منظور آموزش تخصصی حجاب و عفاف و اعزام برای تبلیغ تخصصی  به کار گرفت.

حجت الاسلام مهدی بیاتی مدیر مؤسسۀ طهورا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: شالودۀ تأسیس این مؤسسه گروهی از طلاب بودند که در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، در حوزۀ مسائل مربوط به حجاب و عفاف فعالیت می کردند.

وی با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن موضوع حجاب و عفاف در این موسسه خاطرنشان کرد: سال 1387 که وارد دانشگاه شدیم، موضوع حجاب و عفافی که در این محیط می دیدیم، ما را حساس کرد. معتقد بودیم که این مشکل راه حلی دارد و تا کنون هم توانسته ایم راهی در موضوع حجاب و عفاف پیدا کنیم تا کار را آسان کند و نا امیدی ای که خیلی ها دارند از بین برود.

مدیر مؤسسۀ طهورا با بیان اینکه جامعه هدف این مؤسسه، دانشجویان، استادان، دانش آموزان و معلمان هستند افزود: سطوح مختلفی برای آموزش تعریف کرده ایم که یک سطح آن تربیت مربی است و سطح بعد ورود به فضای تبلیغ است.

حجت الاسلام بیاتی یادآور شد: طلابی که آموزش می بینند، علاوه بر مطالعاتی که خودشان انجام می دهند، سیر مطالعاتی ما را نیز می گذرانند که شامل اطلاعات، پاور پوینت و فیلم هایی است که به منظور آموزش جامعه هدف، آماده شده است.

وی  بیان کرد: در جوامع دانشگاهی هم سعی می کنیم از مدل هایی مانند کرسی های آزاد اندیشی استفاده کنیم که مخاطب بیشتر استقبال می کند، در این کرسی ها دانشجویان موافق و مخالف به طرح دیدگاه می پردازند و استاد نقش داور را اجرا می کند.

 مدیر مؤسسۀ طهورا تصریح کرد: البته تمام مبلغان ما نمی توانند این جلسات را اداره کنند، بلکه مبلغان ویژه ای داریم که سال ها مطالعه کرده و کار کشته شده اند تا هر سؤالی که در جلسه مطرح شد اعتماد به نفس داشته باشند و بتوانند جواب دهند.

حجت الاسلام بیاتی با اشاره به برگزاری دوره های آموزش حضوری و نیمه حضوری ویژه طلاب علاقه مند، گفت: دوره های نیمه حضوری تا کنون در یزد، تهران و بندر انزلی برگزار شده و دوره های حضوری هم در قم برگزار می شود.

وی از تدوین کتاب «منبرهای سبک زندگی عفیفانه» در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: آنچه در این کتاب آمده، به طلبه کمک می کند تا از لحظه ورود به موضوع تا ایجاد انگیزه و اقناع اندیشه و ذکر توسل را در اختیار داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حیدر IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    0 0
    با سلام و خسته نباشید از این مطالب خوب که استاد بیاتی مطرح کردند . باید دولت خدمت گذار از این گونه موسسات و مراکز حجاب و عفاف حمایت کند تا بتوان مشکل بی حیائی و بی عفتی را در جامعه برطرف کنیم . از طلاب قم
  • حیدر IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    0 0
    با سلام و خسته نباشید. تشکر از زحمات افرادی که در حوزه حجاب و عفاف تلاش می کنند. به نظر من از بخواهیم گفتمان عفاف و زندگی اسلامی در جامعه پررنگ شود و خانواده ها در خصوص حجاب و عفاف آگاهی بیشتر ی داشته باشند نیاز است که دولت و دستگاه های مرتبط هم همکاری و تلاش کنند . تا در تمام شهرهای ایران مخصوصا مشهد و قم بحث حجاب و عفت عمومی به مرحله اجرا برسد و با کمک مردم مومن و با خدا جلوی این بی حجابی ها و هنجارشکنی ها گرفته شود . در پایان از استاد بیاتی که مطالب خیلی خوبی را بیان کردند. و بنده چند مورد سخنان ایشان را از رادیو معارف گوش کردم خیلی خوب بود. ممنون متصدی زاد از قم