جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمیسیون تحول در عرصه اجتماع

حوزه / دبیر کمیسیون تحول در عرصه اجتماع در تبیین شاخصه های حوزه انقلابی گفت: فرهنگ علمی جامعه اسلامی باید منطبق با فرهنگ اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، صدیقه رضایی در همایش تبیین شاخصه های حوزه انقلابی و در کمیسیون تحول در عرصه اجتماع بیان داشت: فرهنگ علمی جامعه اسلامی باید منطبق با فرهنگ اسلامی باشد.

وی با توجه به بیان مقام معظم رهبری، گفت: حوزه انقلابی باید بتواند باورها و ارزش های اسلامی را در جامعه اشاعه داده و توان نهادینه کردن اخلاق، اقتصاد و سبک زندگی اسلامی را در اجتماع داشته باشیم.

دبیر کمیسیون تحول در عرصه اجتماع در این همایش با بیان اینکه برنامه ریزی کلان فرهنگی باید در حوزه انجام شود، خاطر نشان کرد: آموزش در حوزه در جهت مطالبات جامعه طراحی گردد.

حساس سازی طلبه نسبت به جریانات و اتفاقات اجتماعی سیاسی، کاربردی کردن معارف دین منطبق با نیاز روز جامعه، ارتباط تنگاتنگ حوزه با مراکز آموزشی از مهد تا آموزش عالی، تقویت روحیه اجتماعی و کار شبکه ای در حوزه، استفاده از روش های نوین، تاثیرگذار و خلاقانه در عرصه تبلیغ، زمینه سازی حضور حوزویان در مجامع عمومی بصورت مستمر و مداوم و اکتفا نکردن به موقعیت و زمان های خاص، شناسایی تناقصات بین معیارهای دینی و سیاستهای در حال اجرا در کشور و موضع گیری منطی در برابر آنها، زمینه سازی ارتباط حوزویان با لایه های اجتماع به صورت خانه به خانه و الگوسازی از شخصیت های حوزوی در جامعه، از مباحث ارائه شده این کمیسیون بود.

گفتنی است: همایش یک روزه تبیین شاخصه های حوزه انقلابی به همت اداره فرهنگی خواهران معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با حضور حجت الاسلام و المسلمین نوایی، معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان، مسئولان فرهنگی و مدیران مدارس علمیه خراسان، 25 بهمن در مدرسه علمیه نرجس(س) برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha