پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی گفت: مردم جهان تا کنون تمام نظام های بشری را آزموده اند و شاهد شکست و ناتوانی تمام نظام های بشری بوده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته جمعی از علما و عشایر استان صلاح الدین عراق با آیت الله سید محمدتقی مدرسی از علمای کربلا دیدار کردند.

آیت الله مدرسی در این دیدار تاکید کرد جهان برای نجات از بحران های کنونی باید نگرش جدیدی نسبت به دین و ادیان پیدا کند.

ایشان خطاب به گروه حاضر در این جلسه گفت: اینجا شهر شما است؛ چراکه شهر کربلا شهر حسین علیه السلام است و متعلق به هیچ طایفه و گروهی نیست.

این عالم شیعه ادامه داد: در مرحله کنونی باید در عراق تمام توان خود را برای از بین بردن تررویست ها متمرکز کنیم و پس از آن باید تمام گروه ها به فکر یافتن راهی برای وحدت و همزیستی و محبت باشند و بدانند که رفتارهای طایفه ای فتنه ای است که از خارج به عراق وارد شده و مردم عراق در تاریخ خود چنین چیزی را سراغ ندارند و تمام مردم عراق شامل شیعه و سنی و مسیحی و مسلمان همواره با صلح و دوستی در کنار هم زندگی کرده اند.

آیت الله مدرسی از تمام مسلمانان خواست به قرآن و سیره و سنت پیامبر(ص) به عنوان عامل وحدت میان خود مراجعه کنند و از تاریخ و گذشته درخشان اسلام بهره ببرند؛ چراکه هیچ کس نمی تواند دستاوردها و افتخارات اسلامی گذشته را انکار کند و اسلام امروز هم می تواند تمام جهان را نجات دهد.

ایشان افزود: مردم جهان تا کنون تمام نظام های بشری را آزموده اند و شاهد شکست و ناتوانی تمام نظام های بشری بوده اند و اکنون نیز جدا شدن انگلستان از اتحادیه اروپا نشانه روشنی برای اثبات ناتوانی نظام سرمایه داری حاکم بر جهان است و به خاطر همین نظام است که مردم جهان از مشکلات زیادی رنج می برند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha