پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 اسماعیل حسینی مقدم

حوزه/در سال جاری ۶ هزار و ۷۰۰ نفر سهمیه حفظ قرآن برای استان قم ابلاغ شد که با برنامه ریزی صورت گرفته موفق شدیم ۳۰۰ کلاس قرآن کریم در مساجد و امامزاده ها برگزار کنیم و آزمون سراسری از قرآن آموزان در دو دوره مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سیدحسینی مقدم ظهر امروز در نشست خبری طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار داشت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم 5 سال است که در سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده و هدف از برگزاری این طرح پاسخگویی به تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10میلیون حافظ در ایران اسلامی است.

وی افزود: 5 سال پیش در دیدار مدیران سازمان اوقاف با مقام معظم رهبری مدیران سازمان اوقاف تعهد کردند که طرح تربیت 1 میلیون حافظ قرآن توسط این سازمان اجرا شود و برای هر استان سهمیه ای درنظر گرفته شد و سهمیه قم در مدت 5 سال 30 هزار نفر پیش بینی شد.

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: در سال جاری 6 هزار و 700 نفر سهمیه حفظ قرآن برای استان قم ابلاغ شد که با برنامه ریزی صورت گرفته موفق شدیم 300 کلاس قرآن کریم در مساجد و امامزاده ها برگزار کنیم و آزمون سراسری از قرآن آموزان در دو دوره مختلف برگزار شد.

وی افزود: در این طرح قرآنی 60 درصد بانوان شرکت کرده اند، برای اجرای طرح حفظ محور اصلی امامزادگان و همچنین مساجد و مدارس خواهند بود که در استان قم علاوه بر این پایگاه ها در زندان نیز فرهنگ قرآنی راه اندازی شده است و 600 نفر از زندانیان در طرح حفظ شرکت کردند که یکی از زندانیان حافظ 20 جز قرآن کریم است که در مسابقه پایانی شرکت می کند.

مدیرکل اوقاف قم بیان کرد: 4500 قرآن آموز برای شرکت  در آزمون نهایی این طرح که در 28 بهمن ماه برگزار می شود ثبت نام کردند و کارت ورود به جلسه آزمون برای آنها صادر شده است، از مجموع شرکت کنندگان در طرح حفظ قران کریم 1850 نفر در حفظ موضوعی و 22 نفر در حفظ کل و 112 نفر در حفظ 20 جز و 130 نفر در حفظ 15 جز و 161 نفر در حفظ 10 جز و 629 نفر در حفظ 5 جز و 485 نفر در حفظ 3 جز و 612 نفر در حفظ 2 جز و 912 نفر در حفظ 1 جز در این طرح آموزش داده شدند و در آزمون پایانی شرکت می کنند.

وی افزود: همه شرکت کنندگان در این طرح قرآنی که حائز 70 درصد پاسخ صحیح به آزمون باشند موفق به دریافت گواهی نامه رسمی از سازمان اوقاف می شوند و در قرعه کشی جوایز ویژه شرکت می کنند که نتایج نهایی آن 20 اسفندماه امسال منتشر می شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: آزمون حفظ قرآن با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، جمعی از مسئولان اجرایی استان ،استاندار قم و با حضور جمعی از علما از ساعت 30/8 صبح در مصلی جمعه برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف قم در پایان گفت: فردا شب مراسم قرعه کشی مسابقه بزرگ نماز از طریق شبکه استان به صورت زنده پخش می گردد و نتیجه آزمون و اسامی برندگان اعلام می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha