پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مرحله پنجم آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: امسال ۷ هزار نفر در قالب ۳۰۰ کلاس قرآنی در پنجمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان قم شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم صبح امروز در مراسم آغازین آزمون نهایی کتبی پنجمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم که در مصلی قدس قم برگزار شد، اظهار داشت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم توسط سازمان اوقاف، در راستای تدبیر رهبر معظم انقلاب اجرایی شده است.

وی افزود: بر این اساس، رهبر انقلاب خواستار تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در سراسر کشور شدند و سازمان اوقاف تربیت یک میلیون نفر از آنها را با تخصیص سهمیه‌های مختلف برای هر استان بر عهده گرفت.

با بیان اینکه امسال 7 هزار نفر در قالب 300 کلاس در سطح استان قم برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند گفت: به این ترتیب 500 نفر موفق به حفظ پنج جزء، 700 نفر حافظ سه جزء، 800 نفر حافظ دو جزء و هزار نفر حافظ یک جزء و نیز یک هزار و 500 نفر هم موفق به حفظ موضوعی قرآن کریم شدند.

وی ادامه داد: پنجمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم با برگزاری این آزمون به پایان می‌رسد و کسانی که موفق به کسب امتیاز 70 از 100 نمره کامل در مجموع آزمون‌های شفاهی و کتبی شوند، گواهینامه رسمی قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه را دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار، گواهینامه‌های رسمی تا قبل از سال جدید صادر و به افرادی که حائز رتبه‌های برتر اعطا می‌شود؛ همچنین تمام این افراد در قرعه‌کشی جوایز نفیسی که سازمان اوقاف در نظر گرفته شرکت داده می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha