جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدی موعود

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: دفاع و پشتیبانی از جایگاه ولایت فقیه به عنوان نائب معصوم امام زمان وظیفه بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) می باشد و برخورداری از روحیه انقلابی و ولایت فقیه بدون تردید دو جزء لاینفک مهدویت می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمود متوسل آرانی ظهر امروز در همایش معاونین آموزشی و فرهنگی بنیاد حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: امروز بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) موظف است بر اساس نظر مراجع و علما در متن جامعه به تبیین مسائل مهدویت بپردازد و به شکل علمی و  عملی مقابل هجمه حملات دشمن و تفکرات انحرافی قرار بگیرد.

وی بیان داشت: دفاع و پشتیبانی از جایگاه ولایت فقیه به عنوان نائب معصوم امام زمان وظیفه دوم این مجموعه است و با تمام توان در مقابل دشمنان ولی فقیه و رهبری این انقلاب ایستاده ایم؛ معتقد هستم مهدویت اگر انقلابی نبوده و اساس آن پیروی از مقام معظم رهبری نباشد، در حقیقت یک مهدویت ویرانگر است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه تأسیس این بنیاد پس از انقلاب ضرورتی ملی بود، افزود: هدف این نشست فقط سخنرانی مسئولان و گوش نمودن حضار به جملات قرائت شده از پشت تریبون نیست؛ بلکه نیازمند همفکری و همدلی شما عزیزان می باشیم.

وی در ادامه به بیان فلسفه تشکیل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) پرداخت و افزود: سال 1379 حجت الاسلام  و المسلمین قرائتی محضر مقام معظم رهبری مشرف شده و در خصوص لزوم تشکیل یک مجموعه این چنینی و ضرورت آن در متن جامعه با آن مقام عالی صحبت‌هایی داشتند؛ رهبر انقلاب نیز با بیان ادله زیر اختیار تام را به ایشان واگذار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین متوسل آرانی اظهار داشت: پیش از انقلاب انجمنی وجود داشت که مباحث مهدویت را به صورت تشکیلاتی در سطح کشور دنبال می‌کرد که با ظهور انقلاب متاسفانه به عدم همکاری با جریانات انقلاب پرداخته و حتی شروع به مبارزه با انقلاب اسلامی و قیام مردمی نمود و از جانب امام(ره) نیز طرد و فلسفه فکری این مجموعه که به انجمن حجتیه در کشور معروف بود کنار گذاشته شد.

وی بیان داشت: در حقیقت تفکرات انجمن حجتیه با تفکرات انقلابی و همچنین آموزه مهدویت از دیدگاه حضرت امام سازگار نبود و آنها معتقد بودند در زمان غیبت هیچگونه اقدام و حرکتی در رابطه با تشکیل حکومت اسلامی نباید صورت بگیرد؛ بنابراین پس از فروپاشی این انجمن هیچگونه تشکیلاتی بعد از انقلاب اسلامی در رابطه با مهدویت به صورت تخصصی و سازمان یافته در سطح کشور فعالیت نمی کرد.

وی تاکید کرد: ایران به لطف وجود ولایت فقیه یکی از عناصر مهم منطقه است و این موضوع را حتی دشمنان اسلام و انقلاب اقرار کرده اند؛ امروز دشمنان ما معتقدند که در منطقه نمی توانیم کاری انجام دهیم؛ مگر اینکه نظر موافق جمهوری اسلامی ایران را همراه خود داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین متوسل آرانی بیان داشت: دشمن دوست دارد شخصیت امام خمینی(ره) و رهبری(ولی فقیه) را زیر سوال ببرد و سال هاست حمله‌های برنامه ریزی شده خود را به شکل‌های مختلف در جهت انکار ولایت آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: آن ها امام معصوم(ع) را می‌خواهند زیر سوال ببرند و جایگاه دینی و مذهبی ولی فقیه در درجه دوم قرار دارد؛ آنان معتقدند و اتفاقا درست متوجه شده اند که اساس مهدویت و رهبری باید تضعیف شود تا ولایت فقیه که مشروعیت آن نائب امام عصر(عج) است، خود به خود از بین رود.

حجت الاسلام والمسلمین متوسل آرانی افزود: دومین دلیلی که ایجاد چنین بنیادی را در کشور ضروری می‌کرد این بود که بعد از دفاع مقدس هشت ساله هر روز یک نفر در گوشه و کنار کشور مدعی ارتباط با امام زمان(عج) می‌شد و افرادی را در اطراف خود جمع می‌کرد.

وی تاکید کرد: این مسئله منجر به اقداماتی در سطح کشور برای کنترل آن شد؛ اما چون مردم از آگاهی‌های کافی در این زمینه برخوردار نبودند افراد سودجو و فرصت طلب می‌توانستند به بهانه‌های ارتباط با امام زمان(عج) مردم را دچار مشکل کنند؛ بنابراین، به دلیل گسترش افراد و افکار منحرف در رابطه با مباحث مهدوی تاسیس بنیادی که به صورت سازماندهی شده مباحث مهدوی را در کشور دنبال کند، ضروری  شناخته شد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور گفت: سومین دلیل برای ایجاد یک مجموعه متخصص در باب مهدویت آن هم در سطح کشوری برپایی نظام جمهوری اسلامی بر مبنای ولایت فقیه بود.

وی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی بر پایه ولایت فقیه پایه گذاری شده است و ولایت فقیه به نیابت از امام زمان(عج) است؛ یعنی نیابت عام از امام (عج)؛ به همین جهت باید شناخت درستی از امام(عج) در جامعه و میان مردم وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین متوسل آرانی ابراز داشت: با توجه به این دلائل، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی پیشنهاد تاسیس سازمانی برای ارائه، آموزش و کنترل مباحث مهدوی در کشور را مطرح کرد که با موافقت مقام معظم رهبری، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (ع) در سال 79 تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تا آن زمان ما آثار مناسبی در رابطه با مباحث مهدوی برای عموم مردم نداشتیم، تأسیس انتشارات مختص به بنیاد ضروری بود؛ در طول این سال‌ها نیز بیش از 200 عنوان کتاب برای همه اقشار جامعه توسط فارغ التحصیلان مرکز تخصصی مهدویت نگارش یافته است که کتاب‌هایی در زمینه پاسخگویی به سوالات و شبهات، رد افکار انحرافی، ارایه آموزش‌های مهدوی و … است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: اولین اعضای هیئت امنا و موسس این بنیاد افرادی همچون مرحوم ابوترابی، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، حجت الاسلام حسین ایرانی و دکتر شیبانی بودند که تا سال 94 نیز مدیریت این مجموعه را به عهده داشتند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha