پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شهیدی

حوزه/ کارشناس امور خانواده معاونت تهذیب حوزه گفت: سال هاي اول زندگي كودك با توجه به متون اسلامي و منابع علمی امروزی، از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و توصيه های متعددی در اين زمينه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شهیدی صبح امروز در کارگاه فرزند آوری 190 زوج جوان در مدرسه معصومیه قم با اشاره به اهمیت فرزندآوری و تربیت دینی فرزندان اظهار داشت: اسلام كودک را امانتی از جانب خداوند در دست والدين مي داند و تربيت او را نيز بر ذمه والدين گذاشته است.

وی افزود: سال هاي اول زندگي كودك با توجه به متون اسلامي و منابع علمی امروزی ، از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و توصيه هاي متعددي در اين زمينه شده است؛ در این دوره نيازهاي اساسي كودك بايد مورد توجه قرار بگيرد و لازمه این توجه ، آگاهی و عنایت داشتن والدین، به این نیازهاست.

این کارشناس کودک تصریح کرد: سال هاي اول زندگي كودك با توجه به متون اسلامي و منابع علمی امروزی، از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و توصيه های متعددی در اين زمينه شده است.

این کارشناس امور خانواده با بیان این مطلب که برای تأمین این هدف و تلاش برای تربیت فرزندی سالم، خلاق و موفق بهترین کار آشنا شدن با مهارت های فرزند پروری و به کارگرفتن این مهارت ها است، ادامه داد:  اداره امور مشاوره و خانواده حوزه علمیه استان قم در سال های گذشته با استفاده از اساتید روحانی و متخصص این رشته اقدام به برگزاری دوره های فرزند پروری نموده است.

وی گفت: از ویژگی های این دوره ها، این بود که زوجین با هم شرکت کرده و در کنار این کارگاه امکان نگه داری فرزندان در مهد کودک نیز وجود داشت؛ از طرفی مطالب و تکنیک ها ی ارائه شده در جلسه در طول هفته توسط زوجین با کودک کار می شد و در جلسه بعد تکنیک های دیگری توسط استاد ارائه می گردید.

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به استقبال بسیار خوب والدین و شرکت کنندگان از دوره ها و درخواست های مکرر طلاب و خانواده ها برای برگزاری مجدد این کلاس ها بیان داشت: اداره امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب استان قم با توجه به این درخواست های طلاب تصمیم به برگزاری این دوره ها در طول سال جاری نموده است.

وی با بیان اینکه برای رفاه و سهولت استفاده از دوره، این کلاس ها به صورت همزمان در سه نقطه مهدیه، پردیسان و معصومیه برگزار می گردد، خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند برای ثبت نام در این واحد، با شماره تلفن 32901470 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha