پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میرزا محمدی

حوزه/ در سایه نعمت جهاد فی سبیل الله است که ما به نعمت های بزرگی چون استقلال، آزادی، عزت و شرافت و آرامش و آسایش دست یافته ایم و لذا همیشه مدیون شهدا و جانبازان و ایثارگران هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام محمد میرزا محمدی صبح امروز در نخستین یادواره شهید حجت‌الاسلام صالحی خوانساری و 40 شهید محله مسجد امیرالمومنین(ع) خیابان آذر قم با عنوان «خط سرخ» اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که از نگاه ائمه اطهار(ع) جهاد خلاصه در جهاد فیزیکی نمی شود؛ بلکه جهاد با مال و قلب و زبان و اراده نیز جهاد است که به ویژه در زمانه حساس ما دارای اهمیت خاصی می باشد.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به فرمایش امیرالمؤمنین (ع) مبنی بر این که جهاد دری از درهای بهشت است که تنها به روی خاصان اولیای الهی گشوده می شود، افزود: بهترین لباس برای انسان مؤمن، لباس تقواست و در روز قیامت نیز افراد بر اساس درجات ایمان و تقوای خود، رتبه بندی می شوند و در این میان شهدا و مجاهدان راه خدا در بالاترین درجات قرار دارند.

وی با اشاره به این که کسی که در مسیر علم و معرفت است اگر مرگ او در این مسیر رقم بخورد، شهید به شمار می رود، گفت: از این حیث شهدای طلبه و روحانی دارای دو مقام مهم هستند؛ یعنی هم در مسیر کسب علم بوده اند و هم در عرصه جهاد شربت شیرین شهادت را نوشیده اند و رستگاری عظیم نائل آمده اند.

این محقق حوزوی بیان داشت: در واقع آن ها در مکتب بسیج و تحت هدایت و زعامت امام راحل اول در جهاد اکبر موفق شدند و بعد در جهاد اصغر بدون شک و تردید، جان خود را فدای دین خدا کردند.

وی با بیان این که جامعه بدون فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد در راه خدا، دچار سستی و رخوت و بی غیرتی می شود، خاطرنشان کرد: ما باید درس غیرت و احساس مسئولیت نسبت به جامعه را از شهدا بیاموزیم و در مدرسه جهاد و حماسه و عشق، سرباز فداکاری برای ولی عصر(عج) باشیم.

حجت الاسلام میرزامحمدی در بخش دیگری از سخنانش به جانفشانی های شهدای مدافع حرم اشاره و تصریح کرد:‌ این عزیزان راه صد ساله را یک شبه طی کرده و راه را برای صدور انقلاب و اسلام به تمام جهان باز کردند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال نعمت های غیرقابل شمارشی برای بشریت قرار داده است تا بدینوسیله در راه رضای خدا از آنها بهره مند شوند، افزود: شناخت و شمارش نعمت، زمینه های شکر نعمت را فراهم می کند، انسانها در برابر عظمت خداوند ذره ای بیش نیستند و همواره به فضل و عنایتش نیازمند هستند.

این پژوهشگر حوزوی گفت: بشر فقیر الی الله است و باید همواره با خداوند در ارتباط باشد، در غیر این صورت طغیان کرده و زمینه های انحراف انسان به وجود خواهد آمد.

سخنران این مراسم در پایان گفت:‌در سایه نعمت جهاد فی سبیل الله است که ما به نعمت های بزرگی چون استقلال، آزادی، عزت و شرافت و آرامش و آسایش دست یافته ایم و لذا همیشه مدیون شهدا و جانبازان و ایثارگران هستیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha