جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الله کشوری دلاور معاون تهذیب همدان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت پذیرش نیروهای ارزشی در حوزه های علمیه، گفت: نکات تربیتی و تهذیبی مسئله نخست و بنیادی در پذیرش طلاب است، از این رو معاونین تهذیب باید فعالیت های خود را در این راستا دو چندان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام حجت الله کشوری، شب گذشته در هم اندیشی معاونین تهذیب مدارس علمیه استان همدان با موضوع بررسی مسایل تربیتی، با تسلیت ایام فاطمیه گفت: براساس روایات حضرت فاطمه زهرا(س) محور خلقت است و نوع نگاهی که اهل بیت(ع) به ایشان داشتند، برای ما طلبه ها وظیفه ای را ایجاب می کند و باید به ترویج سبک زندگی فاطمی توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت مساله ولایت مداری در حوزه های علمیه، ابراز داشت: نه تنها طلاب  و روحانیون، بلکه همه آحاد جامعه باید از  ولایت مداری حضرت زهرا(س) الگو بگیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد مدارس علمیه استان، بیان داشت:  روند مدارس علمیه استان به خوبی پیش می رود، البته نقص هایی هم وجود دارد که باید در را اصلاح این مسایل بپردازیم.

وی ادامه داد: بسیج طلاب باید همکاری خود را با حوزه های علمیه بیشتر کند و همچنین اساتید باید در مسئله تهذیب مدارس را یاری کنند تا بتوانیم کار تربیتی گروهی خوبی را داشته باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به اهمیت پذیرش نیروهای ارزشی در حوزه های علمیه، گفت: نکات تربیتی و تهذیبی مسئله نخست و بنیادی در پذیرش طلاب  است، از این رو  معاونین تهذیب باید فعالیت های خود را در این راستا دو چندان کنند.

حجت الاسلام کشوری با اشاره به نش تربیتی اساتید، گفت: در مسائل تربیتی و تهذیبی استاد اصل مهمی است، لذا باید در مدارس به تربیت استاد محور توجه خاصی شود.

وی برگزاری مستمر درس اخلاق را از برنامه های محوری عنوان کرد و ادامه داد: معاونین تهذیب باید شناخت کاملی از وضعیت تحصیلی و تربیتی طلاب داشته باشند تا بتوانند در عرصه تربیتی موفق عمل کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان همچنین با اشاره به اهمیت ارتباط با خانواده های طلاب، تاکید کرد: یکی دیگر از مسایل مهم و ضروری در حوزه های علمیه ارتباط مدیر و معاون تهذیب با خانواده های طلاب است، این مسئله به رشد علمی و اخلاقی طلاب کمک می کند.

حجت الاسلام کشوری در پایان با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: رسالت ما در حوزه های علمیه در مورد انتخابات طرفداری از فرد خاصی نیست و باید به تبیین معیار های مورد نظر رهبر معظم انقلاب در راستای انتخاب اصلح بپردازیم.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha