جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دومین یادواره شهدای روحانی مدافع حرم استان خوزستان

حوزه/ دومین یادواره شهدای روحانی مدافع حرم استان خوزستان، با تقدیر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، در حوزه علمیه اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دومین یادواره شهدای روحانی مدافع حرم استان خوزستان، صبح امروز با حضور علما، فضلا، روحانیون، طلاب مدارس علمیه و خانواده شهدای روحانی مدافع حرم استان خوزستان، در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

این مراسم بعد از قرائت قرآن و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی آغاز شد و سپس سردار حسین یکتا، رییس بنیاد خاتم الأنبیاء، به بیان سخنانی پیرامون جایگاه و اثرگذاری شهید در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: شهدای مدافع حرم، با فدا کردن خود، زندگی، خانه و کاشانه خویش را رها کرده و برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع)، کیان شیعه و امنیت مردم مسلمان راهی عراق و سوریه شدند.

وی پاسداشت شهدای مدافع حرم را بر همگان لازم دانست و تصریح کرد: اگرچه شهدا به این مراسم‌ها نیاز ندارند، اما باید در این برنامه‌ها شرکت کنیم، تا روح و جان خویش را در حضور شهدا زنده کنیم و انرژی مضاعفی برای ادامه مسیر آنان گیریم.

بر اساس این گزارش، شعرخوانی حجت‌الاسلام شفیعی، از شاعران آیینی استان خوزستان، دیگر بخش این مراسم شهدایی بود که ابیاتی در وصف مجاهدت‌های رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی قرائت نمود.

اما مرثیه‌سرایی حجت‌الاسلام شحیطاط مزین کننده این مجلس به ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) و خانم حضرت زهرا(س) بود که حال و هوای یادواره شهدای روحانی مدافع حرم خوزستان را عاشورایی کرد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم، از خانواده‌های معزز شهیدان «محمدی»، «خلیلی»، «کیهانی»، «فاطمی تبار»، «حسن‌زاده»، «زهیری»، «مکیان» و «بدری» تقدیر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha