جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سجاد جمشیدی کارشناس تهذیب حوزه علمیه همدان

حوزه/ کارشناس تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به فرقه انحرافی وهابیت گفت: یکی از فرقه هایی که در جهان سبب آشوب و چالش شده است فرقه ضاله وهابیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سجاد جمشیدی، شب گذشته در کارگاه فرقه شناسی ویژه متقاضیان تلبس حوزه علمیه همدان بیان داشت: هر مسلمان در مرحله نخست باید مبانی اصول دین را فرا گیرد و به آنها اعتقاد جازم داشته باشد.

وی در ادامه افزود: یکی از مباحثی که انسان باید بعد از مساله اعتقادات به بپردازد مبحث آشنایی با فرق و مذاهب است تا بتواند در مقابل شبهات مطرح شده جواب گو باشد.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به فرقه انحرافی وهابیتف ابراز داشت: یکی از فرقه هایی که در جهان سبب آشوب و چالش شده است فرقه ضاله وهابیت است.

وی ادامه داد: پدر فکری وهابیت را می توان ابن تیمیه معرفی کرد و برخی شاگردانش همانند ابن قیم افکار انحرافی او را ادامه دادند که در حال حاضر مصادیق این فرقه را مشاهده می کنید.

وی در ادامه با اشاره افکار انحرافی موجود در صدر اسلام افزود: رگه هایی همانند افکار ابن تیمیه در صدر اسلام به وسیله مروان بن حکم یا حجاج بن یوسف ثقفی را می توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام جمشیدی با اشاره به افکار ابن تیمیه که مسبب اصلی ایجاد فرقه وهابیت است خاطرنشان کرد: برخی از افکار ابن تیمیه را محمد بن عبد الوهاب دنبال کرد و فرقه ضاله وهابیت را ایجاد کرد.

وی در پایان با اشاره برخی از افکار ابن تیمیه تصریح کرد: محمد بن عبد الوهاب در افکار و عقاید خود مخالف توسل بود و هیچ اعتقادی به حیات برزخی نداشت و مسئله زیارت اهل قبور را تحریم کرده بود. او سلام و تحیت بر مشاهد مشرفه را حرام و کفر می دانست و در توهین به انبیا عظام هیچ باکی نداشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha