پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علیرضا ذبیح

حجت الاسلام ذبیح گفت: حواسمان باشد که هر چیزی را به خورد خانواده ندهیم، گاهی اوقات برای عده ای سؤال می شود که چرا اهل و عیال من نماز خوان نیستند، در مرحله نخست باید از خود فرد سؤال کرد که چه لقمه ای به خانه برده ای؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام علیرضا ذبیح، شب گذشته در کارگاه طلبه و خانواده ویژه متقاضیان تلبس گفت: زندگی باید بر اساس اصل حلال خوری باشد، عزیزان این مسئله را در قلبمان نهادینه کنیم که افعال، افکار و گرایش های ما میوه خوراک ما است.

وی ادامه داد: به منطق قرآن کریم اگر خوراک طیب بخوریم، میوه طیب و طاهر  مشاهده می کنیم و اگر خوراک خبیث بخوریم میوه اش معصیت الهی می شود، خدواند در آیه 51 سوره مومنون می فرماید «يَا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا إِنِّي بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ /  اى پيامبران از چيزهاى پاكيزه بخوريد و كار شايسته كنيد كه من به آنچه انجام مى‏ دهيد دانايم».

وی در ادامه با اشاره به تفسیر آیت الله العظمی جوادی آملی در مورد این آیه گفت: یکی از علل گناه بندگان، نحوه ارتزاق آنها است، اصحاب کهف فهمیده بودند که آنچه منجی انسان است ارتزاق حلال است.

کارشناس دینی  با اشاره به ثمرات لقمه حلال، تصریح کرد: خوراک پاک سبب ماندن انسان در جبهه مومنین می شود، خوارک پاکیزه رابطه مستقیم با ایمان، تقوا و رفتار افراد دارد.

وی ادامه داد: حواسمان باشد که هر چیزی را به خورد خانواده ندهیم، گاهی اوقات برای عده ای سؤال می شود که چرا اهل و عیال من نماز خوان نیستند، در مرحله نخست باید از خود فرد سؤال کرد که چه لقمه ای به خانه برده ای؟

حجت الاسلام ذبیح با اشاره به اهمیت مسئله خمس در خانواده، گفت: خمس سبب برکت مال و دارایی و نورانیت خانواده می شود.

وی در ادامه مطرح کرد: یکی از نکات مهم در خانواده اهتمام به تربیت معنوی خانواده است، به تصریح قرآن، مسوول حفظ خانواده از آتش جهنم مرد است، "ای مومنین خودتان و اهلتان را از آتش جهنم حفظ کنید".

وی افزود: خداوند متعال این مسئولیت را از ما مرد ها توقع دارد البته از زنان نیز توقعاتی به اندازه ظرفیت شان دارد ولی وظیفه مردان را حفظ خانواده از آتش جهنم قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha