پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اختلاس

حوزه/ امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان خراسان جنوبی با اشاره به سخنی از امام راحل(ره) مبنی بر این که "ولایت فقیه ادامه ولایت امیرالمومنین(ع) و رسول الله(ص) است"، تصریح کرد: ولایت پذیری، یعنی بدون چون و چرا تسلیم حق بودن .

مولوی سید احمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت درمیان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن اشاره به اهمیت مسئله ولایت پذیری در جامعه، اظهار کرد: ولایت پذیری، نباید صرفا شعار باشد و ولایت پذیر باید گفتار و رفتارش یکی باشد.

وی ضمن اشاره به سخنی  از امام راحل(ره) مبنی بر این که "ولایت فقیه ادامه ولایت امیرالمومنین(ع) و رسول الله(ص) است"، تصریح کرد: ولایت پذیر، یعنی بدون چون و چرا تسلیم حق بودن است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان در ادامه با اشاره به وجود اختلاس در جامعه، خاطرنشان کرد: اختلاس، در نظام اسلامی یک عمل بسیار نادرست است.

مولوی عبداللهی افزود: این که افراد زیادی در جامعه با فقر و نداری زندگی کرده و از طرفی، عده ای دیگر سرمایه بیت المال را به جیب می زنند که باعث صدمه رسیدن به نظام جامعه اسلامی می شود.

وی، اختلاس از بیت المال را، نشانه باور نداشتن اصول دین توسط افراد دانست و یادآور شد: پرونده های اختلاسی که در جامعه شاهد آن هستیم، به دلیل فقدان ایمان افراد است.

مولوی عبداللهی ادامه داد: ایمان افراد بایستی افزایش یابد، تا دزدی و اختلاس ها در جامعه برطرف گشته و افراد، زندگی و اقتصادی طیب و سالم داشته باشند.

وی با بیان این که وجود اختلاس در جامعه به هیچ وجه برازنده جامعه ای که مزین به نام اسلام است، نیست، گفت: اختلاس در جامعه سبب ضربه زدن به اسلام و جامعه اسلامی می شود و بایستی قوه قضائیه، دولت و مجلس و همچنین همه دست اندرکاران نظام مقدس اسلامی، با اختلاس گران برخورد جدی داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت درمیان اذعان داشت: طلاب و روحانیت در راستای بیان تاثیرات شوم اختلاس و اختلاس گری در جامعه و آگاه سازی مردم می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند و باید با بصیرت افزایی و روشنفکری به هدایت افکار جامعه در این خصوص پرداخته شود.

مولوی عبداللهی در پایان اظهار داشت: مقابله و مبارزه با اختلاس در سطح جامعه سبب می شود که حق کسی در جامعه ضایع نشده و خیر و برکت در جامعه افزایش یابد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha