جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت زهرا(س)

حوزه/ استاد حوزه گفت: با توجه به اینکه بشر امروز غرق در جهل و نادانی است و به شدت نیازمند نور فاطمی است حوزه‌های علمیه خواهران باید پیش قراول احیای مکتب نورانی و انسان ساز فاطمی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت الاسلام محمد اکبری، ظهر امروز در همایش مبلغه‌های همدان که با محوریت بصیرت افزایی فاطمی، در سالن انصارالحسین(ع) برگزار شد، عنوان کرد: اگر روشنگری‌ها و هدایت‌های حضرت صدیقه کبری(س) در شرایط مختلف نبود، ولایت، امامت و خلافت امام علی(ع) نیز تحریف می‌شد و امروزه مکتب شیعه این عظمت و ماندگاری را نداشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بشر امروز غرق در جهل و نادانی است و به شدت نیازمند نور فاطمی است حوزه‌های علمیه خواهران باید پیش قراول  احیای مکتب نورانی و انسان ساز فاطمی باشند.

وی با بیان اینکه حضرت صدیقه کبری(س) رمز خلقت عالم  است و ایشان نور قرآن و دریای عصمت هستند، گفت: حوزه‌های خواهران باید به عنوان مبدأ تولید نور و تربیت انسان‌های اسوه در دنیا اقدام کنند.

‌ حجت الاسلام اکبری با طرح این سؤال که چگونه زهرا(س) را بشناسیم؟ گفت: فلسفه این که خداوند نام حضرت را فاطمه گذاشت به این دلیل است که  فکر، عقل و توان بشر در شناخت معرفت، ابعاد کمال و معرفت حضرت زهرا(س) محدود است.

استاد حوزه با بیان اینکه در عین حال بر ما ضروری است تا معارف فاطمی را از طریق کلام وحی ،پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) بشناسیم اظهار داشت: این شناخت علاوه بر تأثیر در روح و به سبب شغلی برای تربیت نفوس نیز مؤثر است، چرا که برای این امر نیازمند متربی و الگو هستیمکه نیاز فطری هر انسانی است.

وی افزود: کامل‌ترین الگوی انسان‌ساز را خداوند برای جامعه به ارمغان آورده است که متأسفانه بهره‌وری و الگوسازی از این الگوهای راستین به میزان مطلوب در جامعه انجام نمی‌گیرد.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: حضرت صدیقه کبری(س) را باید از کلام وحی یعنی قرآن، کلام پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) بشناسیم ضمن اینکه بالغ بر 1200 آیه قرآن بر عظمت و فضیلت حضرت زهرا(س) نام برده است.

استاد حوزه با بیان اینکه تفکر غرب زده غرب می‌گویند قرآن وحی است ولی کلام خدا نیست، گفت: ما می‌گوییم قرآن وحی و کلام خداوند و عینا تکلم الهی است . غیر وحی چیزی نمی‌تواند خواسته‌های بشری را تأمین کند و در برابر چالش ها و خطرات انسان ها را مصون بدارد، ضمن اینکه معارف اسلام به قدری جامع و عمیق است که با یک آیه و حدیث نیز می‌توانیم آن را تبیین کنیم و نمونه آن آیه 6 سوره مائده است که برخی بزرگان تفاسیر از این آیه هزاران نکته استخراج کرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha