چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دوره انتخاب همسر همدان

حوزه/ کارشناس مشاوره حوزه علمیه همدان گفت: یکی از عوامل اصلی و بنیادی در جدایی ها و طلاق ها عدم شناخت کافی طرفین از یکدیگر قبل از ازدواج است و همچنین تفاوت های فرهنگی سبب سرد شدن زندگی های مشترک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام مجید عظیمی وند، کارشناس مشاوره حوزه علمیه همدان، شب گذشته در دوره نحوه انتخاب همسر ویژه  طلاب مجرد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان با اشاره به ملاک های انتخاب همسر، بیان داشت: ملاک های یک جوان در مسئله مهم انتخاب همسر نباید آرمانی و احساسی باشد.

وی ادامه داد: هر فرد باید طبق شرایط و وضعیت خود و جامعه، ملاک هایی را برای انتخاب همسر قرار دهد، البته باید ملاک هایی حقیقی را از ملاک های آرمانی و احساسی تمییز داد.

کارشناس مشاوره حوزه علمیه همدان اضافه کرد: بعضی از افراد با ملاک های واقعی و طبق شرایط موجود جامعه ملاک هایشان را تنظیم و در امر خطیر انتخاب همسر آنها را طبق اهمیت و اولویت رعایت می کنند و در زندگی مشترک موفقیت بیشتری دارند.

حجت الاسلام عظیمی وند  با اشاره به ملاک های اصلی در انتخاب همسر، خاطرنشان کرد: بعضی از ملاک ها قابل چشم پوشی نیستند مانند ایمان، حجاب، رعایت احکام دین و بسیاری از مسایلی که جزء ضروریات زندگی به حساب می آیند.

وی با اشاره به ملاک های قابل چشم پوشی، ادامه داد: گاهی اوقات افراد می توانند از بعضی ملاک های بگذرند مانند  همسانی در رشته تحصیلی یا مثلا زیبایی، مسئله زیبایی جزء ملاک های ترجیهی است، ولی دلچسب بودن فرد جزء ملاک اصلی به حساب می آید.

حجت الاسلام عظیمی وند تصریح کرد: گاهی اوقات افرادی ملاک هایی را سرلوحه انتخاب همسر قرار می دهند که عقلانی نیست، مثلا به دنبال فردی با شغل یا مهارت خاصی هستند.

وی در ادامه با اشاره به معیارهای اصلی انتخاب همسر افزود: معیار های انتخاب همسر دارای سه شاخصه اصلی است، نخست با توجه به تاکید های منابع دینی باید به انتخاب همسر بپردازیم. مسئله بعدی میزان تاثیر گذاری در اهداف زندگی است و فرد باید طبق اهداف بلند مدت خود در زندگی فردی را برای همسری برگزیند، سومین معیار تاثیراتی که انتخاب یک فرد در زندگی مشترک می گذارد را مورد توجه قرار داد.

کارشناس مشاوره حوزه علمیه همدان ابراز داشت: ایمان، اخلاق، اصالت خانوادگی از معیار های اصلی انتخاب همسر است و اگر فردی این معیار ها را در انتخاب خود رعایت کند، کمتر دچار مشکل در زندگی می شود.

وی در پایان با اشاره به عوامل اصلی اختلاف در زندگی مشترک، گفت: یکی از عوامل اصلی و بنیادی در جدایی ها و طلاق ها عدم شناخت کافی طرفین از یکدیگر قبل از ازدواج است و همچنین تفاوت های فرهنگی سبب سرد شدن زندگی های مشترک خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha