پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد عندلیب همدانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عندلیب همدانی با تاکید بر این که انسان باید در آسمان معنویت اوج بگیرد، گفت: ما زمینی هستیم و تا وقتی که اسیر دنیا باشیم، رشد نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عندلیب همدانی، شب گذشته در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(ص) در حسینیه امام زاده یحیی همدان ضمن تسلیت ایام فاطمیه، بیان داشت: ما زمینی هستیم و تا وقتی که اسیر دنیا باشیم ترقی و رشد نخواهیم کرد، بدن انسان زمینی است و اگر روح نیز زمینی شد، اولین شکست او محسوب می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: خصوصیت انسان نسبت به فرشتگان این است که تمام وجود فرشته ملکوتی است، اما انسان موجودی است زمینی که می تواند آسمانی و ملکوتی شود.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: عظمت انسان به عروج او به ملکوت اعلی است. فرشته آسمانی که ملکوتی خلق شده است دارای عظمت و بزرگی هست اما عظمت و بزرگی از آن موجودی به نام انسان است.

وی در ادامه افزود: این انسان است که در آسمان معنویت اوج می گیرد و پرواز کند؛ اگر انسانی جسمش در این زمین بود ولی توانست روحش را پرواز بدهد این موجود مستحق نام انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین عندلیب همدانی تصریح کرد: صعود انسان با دو امر محقق می شود نخستین مسئله مربوط به خداوند و خواست و اراده اوست و آن کاری که خداوند متعال انجام داده تا ما آسمانی شویم ارسال رسل و اوصیای الهی(ع) است.

وی ادامه داد: وظیفه انبیا این است که طریق پرواز کردن را به ما بیاموزند. آنها خود در اوج معنویت و پرواز بودند. نبی مکرم اسلام(ص) طوری در آسمان معنویت پرواز کرده اند که حتی جبرئیل نیز این توان را نداشت. حال این رسول مهربانی ها آمده است تا ما را در حد توانمان پرواز بدهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان گفت: خداوند با ارسال رسل و کتب آسمانی حجت را بر ما اهل زمین اتمام کرده است، در مرحله بعدی وظیفه ما است که بخواهیم پرواز کنیم و خود را از زندان زمین، زندان قدرت، زندان علم، زندان موقعیت دنیوی و دیگر شهوات دنیا آزاد کنیم.

انتهای پیام

  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha