جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ادای احترام به قربانیان قتل عام مسجد ابراهیمی

حوزه/روز گذشته مردم فلسطین با حضور بر مزار شهدای قتل عام مسجد ابراهیمی در الخلیل، یاد و خاطره قربانیان این جنایت صهیونیست‌ها را زنده نگه داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، مردم فلسطین روز گذشته با حضور بر سر مزار شهدای فلسطینی که 23 سال پیش قربانی حمله تروریستی در مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل شدند، یاد و خاطره قربانیان این جنایت صهیونیست‌ها را زنده نگه داشتند.

در پی این کشتار خونین، رژیم صهیونیستی الخلیل را به دو بخش تقسیم کرده و قسمتی از آن را در حوزه دولت خودگردان فلسطین قرار داده، درحالی که بخش قدیمی شهر و نواحی اطراف آن تحت کنترل ارتش اسرائیل به نام منطقه اچ 2 قرار گرفت

در این مراسم یادبود کامل حمید شهردار شهر الخلیل به همراه عماد خیروات دبیر حزب فتح و اسماعیل ابوحلاوه سرپرست الوقف به همراه فعالان اجتماعی و اعضای خانواده‌های قربانیان این جنایت تروریستی حضور داشتند.

شهردار شهر الخلیل در این مراسم ابتدا درباره این جنایت وحشتناک و محدودیت‌های گذشته شده بر فلسطینیان در الخلیل در پی آن سخن گفته و در پایان بر قبر شهداء نماز خوانده شد.

هاشم شربتی یکی از فعالان فلسطینی از مردم خواست دائما به مسجد ابراهیمی سر زده و یاد و خاطره قربانیان این جنایت را زنده نگه دارند.

فعالان مدنی در الخلیل مراسم و رویدادهای متعددی در هفته اخیر برگزار کرده‌اند. مردم فلسطین همچنین با شرکت در مراسم شمع افروزی و راهپیمایی خواستار بازگشایی خیابان شهدا در الخلیل شدند که پس از قتل عام نمازگزاران مسجد الخلیل تا کنون تقریبا به طور کامل به روی ساکنان فلسطینی این شهر بسته شده است.

حادثه کشتار مسجد ابراهیمی در الخلیل

گفته می‌شود در 25 فوریه 1994، یک شهرک نشین اسرائیلی آمریکایی با نام باروخ گلدستون همراه با شماری از شهرک‌نشینان و نظامیان ارتش اسرائیل به روی نمازگزاران فلسطینی در حرم حضرت ابراهیم واقع در شهر الخلیل در هنگام ادای نماز آتش گشوده که منجر به شهادت 29 تن و مجروح شدن بیش از 120 نفر شد.

نظامیان ارتش اسرائیل هنگام ارتکاب این جنایت توسط گلدشتاین، درهای حرم ابراهیمی را به روی نمازگزاران بستند تا مانع از فرار آنها از این مسجد شوند. آنها همچنین از ورود افراد خارج از حرم به داخل آن برای نجات افراد زخمی هم جلوگیری کردند. نظامیان صهیونیست افراد حاضر در خارج از مسجد را هم هدف یورش خود قرار داده و در هنگام تشییع پیکر شهدا نیز به روی مردم آتش گشودند که منجر به شهادت تعدادی دیگر شد؛ بدین صورت شمار شهدا از ۲۹ نفری که در داخل حرم ابراهیمی به شهادت رسیده بودند، به ۵۰ نفر افزایش یافت.

ادای احترام به قربانیان قتل عام مسجد ابراهیمی  در «الخلیل»

ادای احترام به قربانیان قتل عام مسجد ابراهیمی  در «الخلیل»

ادای احترام به قربانیان قتل عام مسجد ابراهیمی  در «الخلیل»

ادای احترام به قربانیان قتل عام مسجد ابراهیمی  در «الخلیل»

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha