جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قاووق

حوزه/ شیخ نبیل قاووق نایب رئیس شورای مرکزی حزب الله گفت: مقاومت از سال ۱۹۸۲م تا کنون مورد هدف و تهدیدات آمریکا قرار گرفته است، علاوه اینکه همیشه تهدید به تحریم شده است، اما تمام این تهدید ها، تحریم ها به شکست انجامیده است؛ چراکه مقاومت به مسیر رو به رشد خود ادامه داد و پیروزی های پی در پی به دست آورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله گفت: مقاومت از سال 1982م تا کنون مورد هدف و تهدیدات آمریکا قرار گرفته است، علاوه اینکه همیشه تهدید به تحریم شده است، اما تمام این تهدید ها، تحریم ها به شکست انجامیده است؛ چراکه مقاومت به مسیر رو به رشد خود ادامه داد و پیروزی های پی در پی به دست آورد و اکنون می گوییم ترامپ نمی تواند اقداماتی بیش از آنچه مقامات پیش از او از جمله بوش و کلینتون و دیگران انجام دادند، صورت دهد.

وی تاکید کرد: مقاومت امروز به دژی مستحکم تبدیل شده است و از نظر محبوبیت مردمی، جایگاه سیاسی و نظامی بسیار رشد کرده است و اکنون در مقایسه با سال 2006م قدرت آن چند برابر شده است به گونه ای که دشمن اسرائیلی که از شکستن توازن منطقه سخن می گوید، از قدرت نظامی رو به پیشرفت مقاومت وحشت زده و هراسان شده است. مقاومت امروز از تایید سیاسی گسترده از سوی مسئولین و ملت لبنان و منطقه برخواردار است به ویژه بعد از تلاش هایی که برای جدایی ملت از مقاومت انجام گرفت.

عضو شورای مرکزی حزب الله تصریح کرد: : لبنان امروز شاهد کاهش خوشبینی و افزایش بدبینی به خاطر توجه برخی از قدرت های سیاسی به منطق تعویق، دوگانگی موضع و به تاخیر انداختن امور است؛ این همان چیزی است که کشور را به مرحله پایانی در تعیین قانون اساسی رسانده است که اگر مسئولین به این روش ادامه دهند، بحران جدید سیاسی، نا به سامانی و تجزیه طلبی سیاسی را به کشور بر می گرداند. وی افزود: تنها راه حلی که می تواند کشور را نجات دهد، توافق بر سر قانون انتخاباتی جدیدی است که بر نسبیت تکیه داشته باشد.

شیخ قاووق ادامه داد: لبنانی ها از سیاست هایی که بر منطق انحصار طلبی و عدم مشارکت حقیقی تمرکز دارد، نگران هستند؛ چراکه کسانی که قانون انتخاباتی نسبی را نمی پذیرند، در واقع موضع خود را در نپذیرفتن مشارکت عملی و حقیقی اعلام و کشور را وارد شرایط بسیار سخت می کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha