شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حوزه علمیه

حجت الاسلام عبدالله پور با اشاره به اهمیت مقتضیات زمان گفت: با رویکرد جامعه جهانی نسبت به انقلاب اسلامی و انتظار هایی که آن ها از ما دارند باید خود را برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) آماده سازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد عبدالله پور، مسئول ستاد پذیرش حوزه علمیه همدان، در جلسه ای که با هدف معرفی برنامه های حوزه و جذب داوطلبین حوزه های علمیه که با حضور دانش آموزان و اولیای آن ها در مسجد جامع شهر ازندریان برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث جذب حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه جایگاه امنی برای تحصیل، تهذیب و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اهمیت مقتضیات زمان گفت: امروزه با رویکرد جامعه جهانی نسبت به انقلاب اسلامی و انتظار هایی که آن ها از ما دارند، باید خود را برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) آماده سازیم.

حجت الاسلام عبد الله پور ادامه داد: برای این که بخواهیم جامعه جهانی را با معارف اهل بیت(ع) آشنا کنیم باید خود را مسلح به سلاح علم و تقوا کرده  که  رسالت حوزه های علمیه هم در این راه است.

وی با اشاره به این که انسان دارای دو بعد جسمانی و روحانی است، ابراز داشت: جوامع غربی تک بعدی عمل کرده و فقط به نیازهای جسمانی پرداخته اند که  نتیجه آن خلاء معنویتی است.

مسئول ستاد پذیرش حوزه علمیه همدان گفت: دین اسلام با جامعیتی که دارد همواره توانسته به نیاز های واقعی بشر پاسخ مناسب دهد و امروزه هم باید افراد با استعداد و معتقد در امر تخصص دینی گام برداشته  تا بتوانند با بهره گیری از معارف غنی اسلامی جامعه جهانی را به راه کمال انسانی هدایت کنند.

وی ادامه داد: جوامع بشری بر چهار موضوع تاکید دارند،شخصیت ها، بینش ها، فرهنگ و تمدن؛  و ایران اسلامی توانسته همه آن ها را در خود جای دهد، چرا که امثال آیت الله انواری ها مثالی برای شخصیت ها ، امام خمینی(ره) مصداقی برای تفکرها و فرهنگ عاشورا و مهدویت که آمیخته با تمدن ایران اسلامی است توانسته کشورمان را به عنوان یک الگوی موفق بشناساند.

حجت الاسلام عبدالله پور  در پایان افزود: بزرگ ترین رسالت حوزه های علمیه غربت زدایی از حضرت ولی عصر(عج) است که باید دغدغه همه شیعیان آن حضرت باشد، چرا که همه ما در راستای ظهور ایشان باید تلاش جدی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha