جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با تاکید بر این که استکبار به کمتر از محو شدن انقلاب اسلامی راضی نمی شود، گفت: اسلام سیاسی همان اسلام ناب است و نمی توان بدون معرفت نسبت به اسلام سیاسی، پیشتاز و راهنمای مردم و حافظ انقلاب بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه در همایش بزرگداشت شهید عبدالکریم هاشمی نژاد که شب گذشته در محل ساختمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی برگزار شد، اولین گام در دفاع از آموزه های اسلامی را معرفت دینی صحیح معرفی و تصریح کرد: اسلام سیاسی همان اسلام ناب است و نمی توان بدون معرفت نسبت به اسلام سیاسی، پیشتاز و راهنمای مردم و حافظ انقلاب بود.

وی در ادامه به تبیین هشت اصل در اثبات ضرورت سیاسی بودن اسلام پرداخت و در توضیح اصل اول با اشاره به روایت «کلمة لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی، بشرطها و شروطها و انا من شروطها»، عنوان کرد: توحید نظری و عملی باید بر ذهن و زندگی مردم حاکم باشد؛ به عبارت دیگر اسلام سیاسی نمی پذیرد که چیزی غیر از خدا در زندگی ما اثرگذار باشد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه عقل و علم از اصول سنت پیامبر (ص) می باشند و مبارزه با جهل، یکی از جنبه های مهم اسلام سیاسی است، گفت: اسلام سیاسی اسلامی است که می خواهد زندگی مردم متکی به وحی، عقل و نورانی به نور علم و دانش باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه در توضیح سومین اصل در اثبات ضرورت سیاسی بودن اسلام عنوان کرد: استکبار سلطه طلب است و چون ما اجازه پذیرش سلطه طاغوت را نداریم، هر گونه بی تفاوتی، معامله، اتحاد، انسجام و تعامل با طاغوت به رسمیت شناخت نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به آیه «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» (قصص/ 5)، افزود: استکبار جهانی به چیزی کمتر از محو شدن ما از صحنه روزگار راضی نمی شود و بر این اساس استکبارستیزی یک اصل غیرقابل اغماض است.

امام جمعه موقت مشهد دفاع از مظلوم در برابر ظالم و عدالتخواهی را دو دلیل دیگر در اثبات سیاسی بودن اسلام برشمرد و گفت: دفاع از مظلوم یک سنت است و عدالتخواهی باید به هر قیمت ممکن محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با تأکید بر این که اخلاق باید در تمام ابعاد و شئون فردی، خانوادگی و اجتماعی بشر ورود پیدا کند، اظهار کرد: ششمین اصل در اسلام سیاسی رعایت اخلاق است و اگر کسی بدون تخلّق به اخلاق اسلامی وارد عرصه سیاسی شود بر شتر مقابله با ولایت سوار خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر اخلاق بر فعالیت های مختلف مسئولینجامعه حاکم باشد، خدمت به مردم اصل و اولویت و ثروت ملی امانت شمرده می شود که در این صورت شاهد موضوعاتی چون حقوق های نجومی و اختلاس های میلیاردی نخواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بیان هفتمین اصل در اثبات ضرورت سیاسی بودن اسلام گفت: اسلام سیاسی، ویران بودن سرزمین را نمی پذیرد و معتقد است که باید از بهشت دنیا وارد بهشت آخرت شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با اشاره به آخرین خطبه امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه، ابراز کرد: اسلام سیاسی به شدت مخالف اشرافی گری، تن پروری، تجمل گرایی و ثروت طلبی است.

دشمنی استکبار با نظام و انقلاب بی سابقه است

وی خطاب به روحانیت عنوان کرد: روحانیت پیشاپیش صف انقلاب اسلامی بود و اگر امروز از ولایت فقیه، انقلاب و نیروهای بسیجی و مخلص حمایت نکنیم، زیر سؤال خواهیم رفت.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به دشمنی گسترده آمریکا، اروپا، اسرائیل و صهیونیزم جهانی و کشورهای مرتجع خلیج فارس با بکارگیری ابزارها و اهرم های اقتصادی، فرهنگی، رسانه ای، سیاسی، نرم افزاری، تکنولوژیکی و نظامی علیه نظام و انقلاب اسلامی، گفت: این دشمنی و خصومت عمیق و گسترده در هیچ دوره ای از تاریخ اسلام وجود نداشته است.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه تصریح کرد: تمام هدف دشمنان ما این است که نباید حکومت هایی جوشیده از مکتب اهل بیت (ع) تثبیت و تحکیم شود.

وی ابراز کرد: اگر اسلام را به درستی بشناسیم و درک کنیم در می یابیم که اسلام بدون حکومت که توان مواجهه با ظالم و دفاع از مظلوم را ندارد، اسلام نیست.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha