چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بوشهر، حضرت زهرا(س) را الگوی مناسب جامعه بشری دانست و گفت: ائمه معصومین بهترین الگو را حضرت زهرا(س) دانسته اند، این بدان معناست که این حضرت حتی برای ائمه معصومین هم الگو بوده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا خدری، امروز در جمع نمازگزاران مسجد شنبدی بوشهر، با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، به موضوع الگو پذیری از زندگی اهل بیت(ع) در زندگی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال خاندان اهل بیت(ع) را خاندان عصمت و پاکی قرر داده است که قول آنها پاکیزه، سخن و عملشان حق است، چه سکوت کنند و چه در جایی سخنی بگویند و چه عملی انجام دهند، همه آنها بر اساس حق و حقیقت است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: چنین خاندانی چون پاکی و عصمت دارد شایسته تبعیت هستند، اینکه ما از اهل بیت تبعیت می کنیم به دلیل داشتن مدرک و مستندات و فلسفه پشت این قضیه است و بدون هدف، تفکر و فلسفه ما از اهل بیت(ع) تبعیت نمی کنیم.

وی بیان داشت: کسی که کردارش گناه آلود باشد و سخنش منطبق با حق نباشد به خود اجازه نمی دهیم که از آنها پیروی کنیم، کسی که به بیراهه رفته را نمی توان از ان الگو گرفت از این رو در آیات قرآن اشاره شده که انسان باید از الگوهای مثبت تبعیت کند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه انسان شخصیتی الگوپذیر دارد اظهار کرد: اگر انسان الگوی خود را مثبت قرا داد به هدف می رسد اما اگر از الگوی منفی تبعیت کرد، به راه انحرافی می رود؛ در قرآن برخی الگوهای منفی عنوان شده اند تا انسان از آنها تبعیت نکند همچنین الگوهای مثبت نیز در قرآن آمده که خداوند تاکید دارد که انسان از آنها تبعیت کند.

وی حضرت زهرا(س) را الگوی مناسب جامعه بشری دانست و گفت: ائمه معصومین بهترین الگو را حضرت زهرا(س) دانسته اند، این بدان معناست که این حضرت حتی برای ائمه معصومین هم الگو بوده اند.

حجت الاسلام خدری ادب حضرت زهرا(س) را یکی از ویژگی ها بارز این حضرت عنوان کرد و گفت: حتی یک مورد هم در روایات مبنی بر عدم رعایت ادب از جانب حضرت زهرا(س) نداریم. دانشمندان اهل سنت هم اذعان کردند که بهترین زن تاریخ را حضرت فاطمه(س) است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خدمت به پدر مادر را یک ادب عنوان کرد و افزود: احترام کردن به پدر و مادر بسیار ارزشمند است و اجری فراوان دارد.

وی خداترسی و عبادت حضرت زهرا(س) را از دیگر ویژگی بارز این حضرت دانست و گفت: این حضرت در دعا و عباداتش مردم را دعا می کرد، حتی کسانی که به ضررش کار کردند را در دعا از یاد نمی برد، این نشان از بزرگی حضرت فاطمه(س) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha