جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت حضرت فاطمه(س)

حوزه/ امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: نخبگان، معلمان، نویسندگان باید بیشتر به حقیقت زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در تمام ابعاد بپردازند و تنها در مصائب و روضه خوانی خلاصه نشود.

حجت الاسلام علیجان دلدار در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در مقام عفت، حیا و حجاب جزو صدرنشینان زنان عالم و در زهد و قناعت همگان را به شگفتی آورد.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: حضرت فاطمه(س) در تمامی ابعاد زندگی آن چنان خداگونه گام برداشت، که مقام والای عصمت را از خدواند متعال با نزول آیه تطهیردریافت کرد.

مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند ادامه داد: حضرت فاطمه(س) در مقام اطاعت و بندگی خدا به جایی رسید که رضای او، رضای پیامبر(ص) و خدواند شد و در تمامی ابعاد زندگی نمونه بود، شخصیتی که چنان به مقام وعظمتی رسید، که مایه مباهات خدواند بر فرشتگان شد.

حجت الاسلام دلدار افزود: فاطمه (س) آن گونه صبری را به فرزندانش آموخت، که قهرمانان صبر در سرزمین کربلا شدند و ملائکه آسمان از صبر واستقامت او به شگفت آمدند.

وی تصریحکرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین شهیده راه ولایت است و در دفاع از مقام ولایت که ادامه راه نبوت بود، جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند افزود: الگو گرفتن از سبک و روش حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت برای همه پیروان راستین اسلام، لازم است، خصوصا برای مادران تا بتوانند با وجود این مشعل هدایت، فرزندانی در مسیر ولایت، تربیت و آینده اسلام را روشن کنند.

حجت الاسلام دلدار یادآور شد: نویسندگان، خطبا، اساتید، معلمان و نخبگان باید به تبیین حقیقت زندگی حضرت زهرا(س) بپردازند و فقط آن حضرت را در مصائب خلاصه نکنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha