جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست آسیب های فضای مجازی

حوزه/ بانوان طلبه مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) بهاباد در یک کرسی آزاداندیشی با عوارض ناشی از اعتیاد به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، خانم قاضیان استاد ارائه کننده کرسی آزاد اندیشی «آشنایی با آسیب ها و عوارض تکنولوژی مرتبط با فضای مجازی و شبکه های مجازی» اظهار کرد: در حالی که استفاده از فضای مجازی و اینترنت باتوجه به شرایط و نیازهای جامعه امروزی، امری ضروری و بدیهی به نظر می رسد و از طرفی دیگر تکنولوژی باعث ارتباط جمعی و نزدیک شدن تمامی انسان ها از قشرهای مختلف و با عقاید خاص می شود؛ لازم و ضروری است تا با توجه به مشکلات پیش آمده برای جوانان و نوجوانان، راهکارهایی مناسب برای استفاده بهینه از این امکانات ارائه شود.

خانم عبداللهی به عنوان استاد منتقد نیز در این کرسی آزاداندیشی بیان کرد: استفاده از فضای مجازی باعث اعتیاد ناخواسته افراد به این فضا می شود و طبق آمار به دست آمده 36درصد افراد برای پرداختن به سایر موارد وارد اینترنت شده، ولی سراغ موارد غیراخلاقی می روند.

وی تصریح کرد: همیشه امکانات زیاد، سبب پیشرفت نیست بلکه چه بسا مشکلاتی که به سبب همین امکانات بوجود آمده است.

استاد منتقد ادامه داد: تربیت فرزندان به طور چشمگیری تحت تأثیر این تکنولوژی ها قرار گرفته و به بزرگترین چالش خانواده ها تبدیل شده است.

خانم عبداللهی گفت: در قرون گذشته درحالی که کوچکترین اثری از تکنولوژی های امروزی نبود دانشمندان و انسان های بزرگواری پدید آمدند که تاریخ هنوز نظیر برخی از آنان را به خود ندیده است.

طلاب موافق شرکت کننده در این کرسی آزاداندیشی هم مزایای استفاده از فضای مجازی را ضرورت استفاده در آموزش، امکان دسترسی آسان به اطلاعات ومنابع در هر مکان و زمانی، ایجاد روابط بالا با دوستان، آگاهی از اخبار تمامی دنیا و استفاده از خدمات بانک هاٰ شرکت ها و مراکز در اسرع وقت برشمردند.

منتقدان موضوع کرسی آزاد اندیشی هم آسیب های اعتیاد به تکنولوژی فضای مجازی را شامل کم تحرکی، اضافه وزن ناشی از نشستن طولانی مدت، بلوغ زودرس، شایعه پراکنی، هتک حرمت به انسان ها، افزایش مفاسد اجتماعی، افت تحصیلی ناشی از تمرکز جوانان و نوجوانان استفاده کننده از شبکه های اجتماعی و...بیان کردند.

خانم یزدانی معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) بهاباد به عنوان داور این کرسی آزاداندیشی به جمع بندی موضوع پرداخت و به سئوالات منتقدان و موافقان پاسخ داد.

 

انتهای پیام / 313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha