جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 410380
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
انتخاب همسر

حوزه/ حجت الاسلام عظیمی وند گفت: با توجه به اینکه دخترها ۲ الی ۳ سال زود تر از پسر ها به رشد فکری می رسند از این رو بهتر است که آقایان در انتخاب خود به ملاک سن توجه داشته باشند تا در زندگی رابطه همسران شبیه به رابطه مادر و فرزند نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام مجید عظیمی وند، شب گذشته در سومین سلسله نشست های شیوه انتخاب همسر، در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، بیان داشت: نباید زیبایی به عنوان ملاک اصلی انتخاب همسر برای افراد تلقی شود.

وی در ادامه افزود: فردی که زیبایی را ملاک اصلی خود در مسئله انتخاب همسر قرار می دهد، در انتخاب فرد مورد نظر دچار مشکلاتی همچون سخت پسندی شده و فقط معایب افراد را می بیند.

استاد مشاوره حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت تناسب سنی بین زوجین، تصریح کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته در این باره مرد باید 3 الی 7 سال  از زن بزرگتر باشد تا تناسب روحی و روانی بین آنها برقرار باشد، البته مسئله سن یک ملاک تقریبی است و امکان این وجود دارد که دو فرد هم سن و سال بتوانند به خوبی باهم سال ها به زندگی مشترک ادامه دهند.

حجت الاسلام عظیمی وند ادامه داد: با توجه به اینکه دخترها  2 الی 3 سال زود تر از پسر ها به رشد فکری می رسند، از این رو بهتر است که آقایان در انتخاب خود به ملاک سن توجه داشته باشند تا در زندگی رابطه همسران شبیه به رابطه مادر و فرزند تبدیل نشود.

وی بیان داشت: خانم ها به علت هایی همچون بارداری و شیردهی بیشتر از مردان در زندگی شکسته می شوند و به همین علت به مردها توصیه می شود که همسر کوچک تر از خود را انتخاب کنند.

استاد مشاوره حوزه علمیه همدان گفت: طلاب باید برای همسر آینده خود جایگاه اجتماعی یک طلبه در جامعه و شرایط زندگی طلبگی را به خوبی تبیین کنند، از جمله میزان درآمد، موقعیت تحصیلی و دیگر مسایل.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از شرایط زندگی یک طلبه این است که باید  مقید به پوشیدن لباس مقدس روحانیت و تبلیغ دین الهی باشد، از این رو باید این مسئله برای همسر آینده به خوبی تفهیم شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha