پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت الاسلام حسین بهرامی

حوزه/ عضو شورای سیاست گذاری و هیئت علمی همایش حوزه انقلاب گفت: با توجه به علمی و پژوهشی بودن همایش حوزه انقلابی در مدت زمان فراخوان مقاله موفق به دریافت یکصدمقاله علمی شده ایم که درصد قابل ملاحضه ای از آنان مربوط به خواهران طلبه می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام حسین بهرامی شامگاه یکشنبه در دیدار با آیت الله خاتمی که در جامعه مدرسین برگزار شد اظهارداشت: شورای سیاست گذاری همایش با هدف برنامه ریزی و تدبیر در برگزاری هرچه باشکوه تر این همایش از ماهها قبل با مشارکت 8 نهاد حوزوی تشکیل شده است که به طور متوسط هر دو هفته یک نشست و جلسه برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه انقلابی گری از مؤلفه‌های اصلی سیره اهل‌بیت(ع) می باشد، افزود: توجه به مسائل اجتماعی و حاکم کردن ارزش‌های الهی از مهم‌ترین دغدغه‌های اهل‌بیت(ع) بوده است.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه تدوین و انتشار کتب مجموعه مقالات در دستور کار قرار دارد و تاکنون یک نسخه از مجموعه 20 مقاله با عنوان حوزه انقلابی به چاپ رسیده است، ادامه داد: لبیک به ندای مقام معظم رهبری نسبت به استمرار و تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه، تبیین شاخص‌ها و مؤلفه‌های حوزه انقلابی، یافتن راهکار برای تقویت روحیه انقلابی و گفتمان سازی حوزه انقلابی در سطح حوزه‌های علمیه سراسر کشور از مهم‌ترین اهداف این همایش می باشد.

وی بیان داشت: این همایش در پنج محور مبانی و اصول حوزه انقلابی، مؤلفه‌ها و شاخص‌های حوزه انقلابی، مسائل چالش‌ها و آسیب‌شناسی حوزه انقلابی، راهبردها و راهکارهای تقویت و پیشرفت حوزه انقلابی و در نهایت دستاوردهای حوزه انقلابی برگزار خواهد شد.

مسئول سابق دادگاه ویژه روحانیت قم اظهارداشت: از نکات حائز اهمیت این همایش می‌توان به جنبه علمی آن با ارسال 100 مقاله در مدت سه ماه، تعامل و همکاری بسیاری از نهادهای حوزوی در این همایش و حضور ویژه و چشمگیر خواهران در این همایش اشاره کرد.

عضو هئیت علمی همایش حوزه انقلابی گفت: از مجموع مقالات ارسال شده آن دسته از مقالاتی که شرایط چاپ را داشته‌اند در قالب مجموعه مقالات منتشر و در حاشیه مراسم رونمایی خواهند شد و همچنین مصاحبه‌هایی از اساتید حوزوی پیرامون حوزه انقلابی گرفته شده است که در قالب یک نشریه به چاپ خواهد رسید و همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاه از آثار مربوط به حوزه انقلابی را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: تاکنون گفت وگوهایی با اساتید برجسته ای همچون؛ پارسانیا، مبلغی، خسروپناه، کعبی، جمشیدی، اعرافی، پورمحمدی، آیت الله شفیعی و رجبی پیرامون مساله حوزه انقلاب و انقلابی ماندن حوزه های گرفته شده است که این گفت وگو ها کماکان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام  بهرامی یادآور شد: قرار است در این همایش از 10 مقاله برتر تقدیر به عمل آید و در بخش عصر این همایش از مرحوم  آیت الله شرعی که از بنیان‌گذاران حوزه‌های علمیه خواهران بوده‌اند تجلیل شود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha