شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران گفت: مردم باید از سرنوشت تلخ برجام درس عبرت بگیرند و با پرهیز از دوقطبی‌ها، تشویش‌ها و افشاگری‌ها و در فضایی آرام و به دور از اغراض گروه‌ها، به برنامه‌ها بنگرند، چرا که دوقطبی شدن هیجان کاذب ایجاد می‌کند و هیجان‌های سیاسی همواره به ضرر جبهه حق خواهد بود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، شامگاه یکشنبه در هیئت الابنا  مسجد سید اصفهان اظهار کرد:  از قیام امام حسین(ع) تا پیروزی انقلاب اسلامی، همه حرکت‌هایی که بر مدار حق استوار بوده در کمال آرامش کار خود را به ثمر نشانده است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران افزود: فضای سیاسی جامعه برای پیشرفت نیازمند آرامش است، همچنان که رسول خدا(ص) برای آرامش اقدامات مختلفی انجام دادند و با استفاده از این ابزار توانستند اسلام را گسترش دهند.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به این سخن رهبری که دو قطبی شدن به صلاح نخواهد بود اذعان کرد: دو قطبی شدن هیجان کاذب ایجاد می‌کند و این امر اگرچه شور انتخابات را بالا می‌برد ولی شعور انتخاباتی را کاهش می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این‌که هیجان‌های سیاسی همواره به ضرر جبهه حق خواهد بود، افزود: این هیجان‌ها اگر هم گاهی به نفع جبهه حق تمام شود موقتی خواهد بود، لکن ضرر این گونه حرکت ها بیشتر از نفع آن خواهد بود.

وی افزود: وقتی آرامش سیاسی جامعه به هم بخورد مردم به جای آن که به برنامه‌ها رای بدهند به افشاگرها رای می‌دهند، حال آن که دلیلی وجود ندارد که بگوییم هرکه بیشتر افشا کرد بهتر عمل می‌کند که معمولا عکس این قضیه صحت دارد.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در آستانه انتخابات 88 مبنی بر اینکه شور انتخاباتی خوب است، اما این حرکت لازم است همراه با آرامش باشد افزود: امروز لازم است در انتخابات شعور سیاسی مردم بالاتر برود تا اشتباهات کاهش یابد و مردم با نظر به برنامه‌ها انتخاب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد: انتخابات باید در اوج آرامش برگزار شود، حتی اگر مردم اشتباه کنند چراکه شلوغ کردن، اسطوره‌های واهی می‌سازد و مردم را در مسیرهای بیراهه به حرکت در می‌آورد و سخن حق را در میان این آشوب‌ها گم می‌کند.

وی با اشاره به مواضع خود نسبت به حقوق‌های نجومی و غارت بیت المال، افزود: اگرچه این موضع گیری‌ها ضروری است، ولی مسئله اصلی این‌ها نیست، بلکه مسئله اصلی ما غرب‌گرایی و سیستم لیبرالی حاکم بر شیوه مدیریت بر اقتصاد کشور است، چنانکه اگر این امر درست شود دیگر مشکلاتی از این قبیل رخ نمی‌دهد.

این کارشناس دینی  تاکید کرد: در انتخابات باید دقت شود چه کسی حرکت ریشه‌ای انجام می‌دهد و اصل سیستم اقتصادی را اصلاح کند، براین اساس اگر شخصی ادعا کند من حقوق نجومی را قطع می‌کنم دروغ می‌گوید چراکه تا نظام اقتصادی اصلاح نشود چنین امری تحقق نخواهد یافت.

وی ضمن هشدار نسبت به دو قطبی‌های غربی عنوان کرد: در کشور ما  جریان‌های سیاسی پاک دچار این دو قطبی نشده اند، اما باید مراقب بود به دام آن نیفتیم چنانکه در کشورهای عربی با نفوذ غرب، هر دوقطب توسط جریان صهیونیستی کنترل می شود و مردم به هرکدام پناه ببرند دچار خطا خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در تشریح پیامدهای دوقطبی کاذب خاطرنشان کرد: امام علی(ع) بین دو قطبی معاویه و خوارج به شهادت رسید..

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در آمریکا کسانی‌که از نظر راه‌اندازی جنگ روانی قدرت مناظره بیشتری داشته باشند رای خواهند آورد افزود: این برای یک ملت پیشرفته امر قبیحی است چنانکه در ملت عقب‌مانده آمریکا یک شومن با زبان باز رای می‌آورد و این زیبنده مردم فهیم ایران نیست.

وی افزود: اگر همه مردم طالب یک فضای آرام و گفتگوی کاملا منطقی و شفاف باشند و دچار جو زدگی سیاسی و جناح بازی و دوستی و دشمنی‌های سطحی نشوند می‌توانیم یک انتخابات درست داشته باشیم و برای مردم جهان یک الگوی حقیقی ارائه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد: نباید اجازه دهیم دموکراسی ایران که از دموکراسی موجود در کشورهای جهان پیشرفته‌تر است تحت تاثیر مدل‌های غربی صهیونیستی و سیاست‌های آنان قرار گیرد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران در تشریح حرکت اهل‌بیت(ع) هنگام مواجهه با دو قطبی‌های کاذب خاطرنشان کرد: اهل‌بیت در دوقطبی بنی‌امیه و بنی‌عباس کنار کشیدند چراکه هر دو قطب باطل بودند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان اظهار کرد: مردم  با پرهیز از دوقطبی‌ها، تشویش‌ها و افشاگری‌ها و در فضایی آرام و به دور از اغراض گروه‌ها، به برنامه‌ها بنگرند و ببینند کدام نامزد برنامه بهتری برای کشور دارد و کمتر حرکت شعاری و جوسازانه را پیگیری می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سادات IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    0 0
    چرا در انتخابات گذشته دو قطبی سازی به اصطلاح اصولگرایان کشور را با بحرانهای تمام ناشدنی روبرو ساخت و بحران آفرینان واقعی همچنان در مسند قدرت به بیانیه خوانی مشغول هستند از مضرات دو قطبی سازی سخن نمی گفتید؟ ایکاش در این وانفسای دین فروشی حداقل به انگشتان یک دست روحانیونی پیدا می شدند که به وجود خدا اعتقاد داشتند و می توانستند باور به خدا را در جامعه اسلامی ترویج کنند.