جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شمس مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه، گفت: علی رغم تمام هجمه های دشمن، مردم همیشه به روحانیت احترام می گذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، در همایش خانواده های طلاب یزدی که شب گذشته در دفتر آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: خانواده های طلاب از این که خداوند متعال توفیق سربازی امام زمان(عج)را به فرزندان آنان عطا فرموده است، باید شاکر باشند.

وی در ادامه به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) در خصوص عنایت ویژه خداوند به جویندگان علم اشاره کرد و افزود: خداوند بزرگ و بلند مرتبه یک عنایت خاص و یک عنایت عام دارد. عنایت عام خداوند برای تمام موجودات است، زیرا همه مخلوق خداوند هستند و آن عنایت ویژه مخصوص کسانی می باشد که طالب علم مخصوصا طالب علم الهی هستند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: امام باقر(ع)می فرماید: «إذا أراد اللَّه بعبد خيرا فقّهه فی الدّين / وقتى خداوند براى بنده اى نيكى بخواهد او را فقیه در دین می کند، به این معنا که او را سرباز امام زمان(عج)می کند. و این نشان از افتخاری و بزرگی این راهی است که فرزندان شما در حال گام برداشتن در آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید  «مَن أدّى‏ إلى‏ اُمّتي حَديثاً ، لِتُقامَ بِه سُنَّةٌ ، أو تُثْلَمَ بهِ بِدْعَةٌ ، فهُو في الجَنّةِ / هرکس به امّت من حدیثی برساند که به سبب آن سنّتی برپا شود ، یا بدعتی از میان برود ، جایش در بهشت است». (كنز العمّال : ۲۸۸۱۵ ، میزان الحکمة جلد 2 صفحه 517). اگر شما خوب به احادیث ائمه(ع)بنگرید مشاهده خواهید کرد که همگی به ادامه راه فقیه شدن تاکید دارند و هر کسی که این راه را ادامه دهند مورد شفاعت آنها قرار خواهد گرفت.

 مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه، ابراز داشت: علی رغم تمام هجمه های دشمن، مردم همیشه و در همه جا به روحانیت احترام می گذارند.

وی در پایان اظهار داشت: از پیامبر(ص)پرسیدند که جانشنان شما چه کسانی هستند؟ ایشان پاسخ دادند: جانشینان من کسانی هستند که بعد از من می آیند و حدیث من را روایت و به مردم می آموزند. یعنی همان کاری که فرزندان طلبه شما این احادیث را می آموزند و به مردم یاد می دهند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha